printer dell 966,de kleur rood wordt niet meer weergegeven ook op de test pagina doet hij het niet, ,wat kan de oorzaak zijn ?

Toegevoegd na 1 minuut:
het ligt niet aan de cartridge,deze al 2 maal vervangen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Misschien is de rode inktcartridge leeg?!
Pieter2011
11 jaar geleden
http://pc-en-internet.infonu.nl/diversen/13982-mijn-printer-drukt-niet-meer-goed-af-hoe-komt-dat.html

Het beste antwoord

Grote kans dat je inktpatroon oftewel Cartridge leeg is en vervangen moet worden

kijk voor vervangende cartridges op

http://www.123inkt.nl/Inkt-cartridges/Dell/Printer-type/Dell-966-All-In-One-p15391.html

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik las later je toevoeging dat de Cartridge al 2 maal vervangen was

In dat geval is de spuitopening van de Cartridge wellicht verstopt of de aansturing van die bewuste cardridge is niet meer functioneel.

Om te kijken of de spuitkanalen verstopt zijn kun je het beste de cardridge uit de printer halen en een in schoteltje met heet water leggen. Je hebt maar een klein laagje heet water nodig genoeg om de printkop onder te dompelen laat die even een minuutje of 3 tot 5 staan en maak daarna de cardridge schoon en probeer het nog eens.

Naderhand kun je nog met alcohol de contacten schoon maken van de cardridge zelf als dit allemaal niet werkt dan is wellicht de aansluiting naar of de aansturing van de cardridge niet meer functioneel in dat geval zul je een nieuwe printer nodig hebben