Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zit allemaal op OS (C:) schijf?

Mijn pc geeft telkens aan dat er onvoldoende schijfruimte zit op de C schijf. Ik heb alle foto's al op de D schijf gezet, maar dat is waarschijnlijk niet genoeg. Snap er NIET van! Wat zi er nog meer op de C schijf zodat ik weer ruimte krijg? Heel graag een antwoord, alvast bedankt!

4.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Op je C: schijf staat onder andere je OS op, de bestanden die nodig zijn om Windows op te starten. Verder staat ook je gebruikersmap op de C: schijf. Je gebruikersmap bevat bestanden als je bureaublad, foto's, documenten etc. In principe alles wat je opslaat, komt op je C: schijf te staan mits je het anders aangeeft.

Als je programma's installeert (games, office, fotoshop, etc) komen deze automatisch op de C: schijf tenzij je het anders instelt.

Kortom: Vrijwel alles wat jij op je computer opslaat, wordt op de C: schijf opgeslagen tenzij je het anders aangeeft.

Als je ruimte vrij wilt maken, kun je windows onderdelen die je niet gebruikt uitschakelen. Je kan onnodige software verwijderen die je niet gebruikt. Je kan programma's opnieuw installeren maar dan op een andere schijf (D: in jouw geval). Een handige programma wat ook snel 1 a 2 GB ruimte vrij maakt is CCleaner. Dit programma verwijderd coockies etc van je computer.

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding