Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wij hebben geen internet via de ethernetkabel, iemand enig idee wat mis is?

Hallo,

Gisteren hebben wij een nieuwe modem aangeschaft. Voorheen kon ik met de oude modem van ziggo via een ethernetkabel op internet. Als ik dezelfde ethernetkabel echter aansluit op de nieuwe vodafone modem kan het geen verbinding meer maken.
Weet iemand misschien wat er mis is? Hebben nieuwe modems misschien een nieuwe ethernetkabel nodig? Of ligt het aan ons?

Wifi doet het overigens wel gewoon prima.

Alvast bedankt

Met vriendelijke groeten

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
capthavoc
10 jaar geleden
Je kabel kan defect zijn,(lijkt me sterk) Probeer eens een andere poort Het kan zijn dat je de kabel op de poort voor tv aansluit ?
dus kies een andere poort. kijk je stekkertjes na ? zit die goed vast ? zie je een ledje op netwerkkaart pc ? dan zou de kabel ok zijn. Het kan helpen je netwerkkaart even te herinstalleren
dus in apparaten beheer die netwerk kaart verwijderen
pc opnieuw op starten zodat de kaart opnieuw wordt geinstalleerd
oude gegevens worden daardoor verwijderd en vernieuwd

succes
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien is de kabel niet goed aangesloten, daar kun je naar kijken, of contact opnemen met Ziggo.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
DHCP? Als je een statisch IP adres ingesteld hebt van je oude modem wil dat niet zeggen dat hetzelfde interne adres gaat werken op je nieuwe modem, check of je ethernet adapter op DHCP(=automatisch ip adres verkrijgen) staat....

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Nieuwe modems kunnen gewoon via de bestaande ethernet kabel blijven werken.
De volgorde van de aders in de ethernet hoort in iedere kabel het zelfde te zijn.
(uitgezonderd cross over kabels) maar nieuwe modems kunnen ook daar mee overweg.

Het kan zijn dat uw wifi staat ingesteld op een algemene ziggo ssid (ziggo hotspot) hier door blijft uw wifi in sommige gevallen gewoon werken zelfs na het los koppelen van uw ziggo modem. de verbinding word dan gewoon overgenomen door een ziggo modem van 1 van de buren.
hierdoor kan het zijn dat uw Vodafone modem helemaal niet werkt wat dus uit komt zodra u de ethernet kabel aansluit en dat wifi niet via Vodafone loopt.

Het kan ook zijn dat uw ethernet kaart op een statisch ip adres ingesteld staat.
Vodafone kan met een andere ip-range werken. uw wifi adapter staat op dynamisch/automatisch ingesteld en hier door krijgt deze wel het juiste ip-adres toegewezen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing