Mag je een dubbel bestand verwijderen als ze op een andere plaats op je c: staan?

Ik 'schijn' een heleboel dubbele bestanden te hebben op mijn pc. Meer dan 2500....
Als voorbeeld: ndis.sys
Deze staat op c:\windows\ServicePackFiles\i386\ maar ook bij
c:\windows\system32\drivers\

Mag ik één van de twee verwijderen? Zo ja, welke?
En heeft dat dan geen consequenties?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
bestanden in je windows map = niet aankomen!!

Antwoorden (1)

Ik zou vooral heel voorzichtig zijn met het verwijderen van systeembestanden van Windows. Kans dat dingen opeens niet meer opstarten is heel groot.

Als je niet weet wat alle windowsbestanden doen, dan zou ik je aanraden via de verkenner de systeembestanden te verbergen, jij ziet ze dan niet meer, je ziet niet dat ze dubbel zijn en dus kom je ook niet in de verleiding er één of meer te verwijderen.

(hier spreekt helaas een ervaringsdeskundige... heb ooit mijn io.sys verwijdert... dan doet je computer het ook niet echt fijn meer :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ontdekte ze met het programmaatje 'Duplicate Cleaner'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmmm... daar had ik nog nooit van gehoord. Als ik zo op de site van dat programma kijk, dan ziet het er naar uit dat ze systeembestanden veilig stellen.
"Protect system files and folders"... In dat geval zou je de bestanden dus niet te zien krijgen als ze niet verwijdert mogen worden.
Toch vind ik het tricky.
Alhoewel.. ik heb net even op de "ndis.sys" gegoogled, het schijnt dat virussen dol zijn op dit bestand.