Waarom is mijn gloednieuwe nieuwe laptop zo traag?

Ik heb net een nieuwe Acer gekocht maar hij is erg traag met pagina's laden op internet, ook het opstarten van Chrome of internet explorer duurt erg lang, volgens de specificaties moet het gewoon een snelle laptop zijn, aan mijn internet verbinding ligt het niet dat is één van de snelste.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
17.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Breng hem dan terug
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ohh Daphne goeie daar had ik nog niet aan gedacht...bedankt meid...
koraal19
9 jaar geleden
Was het van af de eerste dag zo?anders probeer eens systeemherstel ,uitschakelen van invoeg toepassingen helpt ook.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja was vanaf de eerste dag, invoegtoepassingen muv die van de virussscanner staan er niet in....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als er een hoop "bloatware" in staat (vooraf geïnstalleerde reclame rotzooi) kan je overwegen hem een schone nieuwe installatie te geven vanaf een gedownloade schone Windows. Acer staat er om bekend een zooitje rotzooi er op te zetten wat je systeem erg vertraagd het kan dus een software probleem van een mee geïnstalleerd programma wezen. http://computertotaal.nl/smartphone/workshop-bloatware-verwijderen-23332
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hier kun je een schone Windows 8 of 8.1 downloaden:
http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-8/upgrade-product-key-only
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja er staat veel Acer rotzooi op, ook krijg ik om de haverklap of ik een Acer ID wil aanmaken, wordt er niet goed van...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja opnieuw installeren vanaf de link die ik opgaf is mijn advies. Ik heb ook een nieuwe Acer gehad en die deed er bijna 10 minuten over om alles op te starten vanaf het begin. En alles liep traag. Daarna was het opgelost. LET WEL OP: niet vanaf de herstelpartitie opnieuw installeren maar echt schoon vanaf die link anders krijg je dezelfde rotzooi weer mee terug want die staat daar ook op.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ok Thx, ik ga het eens proberen....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Trouwnes ik heb nu een orginele windows, met die link hoef ik geen productcode in te voeren of zo want die heb ik niet natuurlijk....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Productcode staat op het stickertje onderop je laptop.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar maakt ook niet zoveel uit zolang het maar een schone installatie is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, ik heb geen sticker met productcode, denk dat ik die wel nodig heb of ziet de nieuwe Windows dat ik een geregistreerde versie heb/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja dat ziet hij zit op je moederbord geïntegreerd tegenwoordig.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ok heb de link geprobeerd maar staat toch echt bij dat je de productcode bij de hand moet hebben, vreemd...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hij wil ook nog wel eens als sticker op één van de bijgeleverde boekjes zitten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lees hier anders even hoe je je productcode kunt achterhalen: http://hddcaddy.nl/2013/07/25/hoe-vind-ik-de-windows-8-product-code-van-mijn-laptop/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geweldig bedankt, ik ga ermee aan de slag....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niet een net nieuwe opnieuw installeren, je hebt niet voor niets garantie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Staat er niet toevallig al MCafee op? Die zit er vaak standaard op en maakt je pc super traag, bij mij in ieder geval wel (ik heb ook een Acer).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@WDHBGS Er zit geen garantie op vooraf geïnstalleerde bloatware die er door de fabrikant vanwege reclame inkomsten is opgezet. Advies is dan gewoon om er een schone installatie op te zetten of alle niet gewenste programma`s te verwijderen. Probleem is alleen dat je vaak niet weet wat voor rotzooi ze er allemaal opgezet hebben dus beter gewoon een nieuwe. Daarvoor hoef je niet terug te gaan naar de winkel of erger op te sturen als je hem via een webwinkel hebt besteld. Acer staat er om bekend dit soort vertragende troep en heb het ook zelf ondervonden. Al met al was het wel een fijne computer daarna maar nu overgestapt op een Asus en ook daarop stond enige bloatware maar beduidend minder :-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met een schone installatie heb je een nieuwe productcode nodig, want dit is OEM. Dat is zonde van je geld, want een laptop mag niet bij aankoop al traag zijn. Dus gewoon mee terug gaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@WDHBGS Nee hoor geen nieuwe productcode nodig. Heb altijd mijn nieuwe laptops direct voorzien van een nieuwe installatie ivm bloatware. Pas geleden nog met Windows 8 van deze nieuwe Asus laptop dus.....De productcode is bekend.
capthavoc
9 jaar geleden
Als je een nieuwe laptop heb ligt deze meestal maanden in de winkel als ik een week mijn pc niet gebruik kan het zijn dat er niet een hele grote update de zaak vertraagt en de rest van de software wi lvaak ook updaten (flash etc )
naast bloatware kan het gewoon zijn dat er veel windows update oprij staat, blijven updaten totdat dat helemaal klaar is Tegenwoordig krijg je niet meer een dvd erbij alles staat vaak op de herstel partitie.
Die acer software? kijk daar even goed naar, voordat je het weggooit
is er iets van acer recovery brand programma? waarmee je de fabrieks setup op dvd kunt branden ?
Brand die dan eerst
voordat je zaken als trailversies etc etc weggooit. Daarna kun je doen wat je wilt maar is de basis installatie in elk geval veilig.

Antwoorden (3)

Wat een mogelijke oplossing zou kunnen zijn is bijvoorbeeld drivers installeren.
Drivers zoals:
- Video drivers
- Internet adapter driver

Ook kan je kijken bijn Ctrl + Alt + Del waar je computer mee bezig is, als er bijvoorbeeld veel eisende processen op de achtergrond lopen zou dit de oorzaak kunnen zijn.

Nog een mogelijk is het updaten van je besturingssysteem.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als het een nieuwe computer is dan is het inderdaad vreemd. Heb je wellicht al dingen op de computer geinstalleerd?

Is de computer al voorzien van een Antivirus/Malwareprogramma?

Het kan zijn dat er bij het installeren/downloaden van bepaalde programma's wellicht kwaadaardige software is meegeinstalleerd. Het is daarom raadzaam je PC ook hierop te scannen met bijvoorbeeld AVG (www.avg.com) voor antivirus en bijvoorbeeld Malwarebytes(www.malwarebytes.nl) voor Malware/spyware
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ligt er een beetje aan waar je hem hebt gekocht enzo. Soms levert je verkoper er een beetje "probeer"software erbij. Als dit bijvoorbeeld een aantal dingetjes zijn zoals norton wordt je computer daar in ieder geval al slomer van. (Norton is troep)