Wat is de definitie van het begrip "dubbelpost" ?

Dit wordt veel op fora gebruikt. Echter ontstond er een discussie wat nou precies een dubbelpost is.

Ik dacht namelijk dat je dan 2x post onder elkaar, in plaats van de 1e te bewerken en het 2e gedeelte eronder te voegen.

Iemand anders zegt dat een post alleen een dubbelpost is wanneer het exact dezelfde inhoud heeft.

Vast staat in ieder geval dat een dubbelpost in strijd is met het Internet etiquette, maar wat is precies de betekenis?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=double%20post Volgens velen wordt alles als dubbelpost gezien. 1)
person1: I am cool...
person2: aaargh double post! 2)
person1: how good is an 8800?
person1: wait I mean an 8800GTX?
person2: try using 'edit' next time. 3)
person1: I am cool...
person1: I like sausages...
person2: idiot! In mijn optiek is alleen 1 een DUBBELpost, de andere zie ik als achtereenvolgende posts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=double%20post Volgens velen wordt alles als dubbelpost gezien. 1)
person1: I am cool…
person2: aaargh double post! 2)
person1: how good is an 8800?
person1: wait I mean an 8800GTX?
person2: try using ‘edit’ next time. 3)
person1: I am cool…
person1: I like sausages…
person2: idiot! In mijn optiek is alleen 1 een DUBBELpost, de andere zie ik als achtereenvolgende posts.

Het beste antwoord

Volgens mij is een dubbelpost dat je in 2 verschillende threads over exact hetzelfde onderwerp gaat schrijven. De tekst hoeft niet letterlijk het zelfde te zijn, maar het onderwerp wel. Dit wordt als zeer irritant ervaren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Duidelijk!

Andere antwoorden (3)

Het gelijktijdig versturen van een boodschap naar verschillende nieuwsgroepen: een handeling in strijd met de Internet etiquette.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je een minnaar ff?
Het per ongeluk twee (of meer maar dan is het niet meer dubbel) keer dezelfde boodschap versturen. Als je het expres doet is het een vorm van spammen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens het computerwoordenboek is dubbelpost het gelijktijdig versturen van boodschappen naar verschillende nieuwsgroepen.
(zie bijgevoegde link)

Uiteraard kan je aan deze benaming verschillende verklaringen koppelen. Het hangt er gewoon vanaf in welke context jij het woord wenst te gebruiken of in welke context de ander dit woord plaatst. Dat merk je aan de verklaring die je via 2e link kan lezen.

Anyway... Have Fun Any Way!

Toegevoegd na 5 minuten:
Met andere woorden, sommigen zien een directe reactie op je eigen post ook als dubbelpost. Dus als niemand anders eerst gereageerd heeft op jouw eigen post en jij er zelf direct een eigen post aan toevoegt.

Zoals hier bij GV bijvoorbeeld 2x na elkaar reageren op een vraag.

Dit zijn slechts enkele interpretaties van de benaming dubbelpost, er zijn er eindeloze andere verklaringen en elk van hen houdt steek binnen de aangehaalde context.

Fijne dag nog, al dan niet vol dubbelposts ;-)