Past deze SSD (kijk hieronder) wel in een gewone laptop?

Zie link: http://www.sicomputers.nl/and-34-ssd-240gb-takems-2-5and-34-and-34-6-3cm-sataiii-utx-2200-retailand-34.html

Past deze wel in een gewone laptop?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

dit is afhankelijk van de ingang op je laptop. Er zijn twee soorten aansluitingen, SAS en SATA en deze SSD heeft een SATA aansluiting. Je kan het beste je laptop open schroeven, schijf eruit halen en kijken naar de aansluiting. Is het SATA, dan kan het, anders niet.

Let op! voordat je hem eruit schroeft, sluit hem helemaal af en haal de stroom eraf en de accu eruit. Zorg ook dat je niet statisch bent of polyester kleding aan hebt die statische elektriciteit veroorzaakt.

Veel oudere laptops hebben een SAS aansluiting en nieuwere SATA.

check de bron voor het verschil tussen SAS en SATA