mijn computer springt uit zichzelf naar bureaublad, hoe lost ik dit op?

als ik aan het gamen ben springt mijn computer af en toe uit zichzelf terug naar het bureaublad. het verschilt per keer hoevaak en of het uberhaupt gebeurt. het gebeurt bij elk spel.

hoe zorg ik ervoor dat dit niet meer gebeurt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (1)

Een background taak zorgt ervoor dat de focus niet meer op het spel is maar ergens anders, je kunt dit testen door bijvoorbeeld internet explorer, of gewoon explorer te openen en te selecteren, nu is de focus op dat window(blauw randje?) En nu moet je wachten totdat het randje grijs wordt, dan is de focus van dat Window weggenomen, en dat gebeurt bij het games spelen ook, je 'vliegt' terug naar de desktop omdat het spel schermvullend gespeeld werd.

Zet daarom Aero functionaliteit uit tijdens het spelen, mede als alle periferie er omheen zoals sidebars, en zet de virusscanner in gamemode bijvoorbeeld, evenals high performance power profile selecteren. Doe alles om achtergrondtaken niet de mogelijkheid te geven om de focus naar dat achtergrondproces te verleggen.