Kan ik een taak maken dat een programma automatisch AFSLUIT?

Ik gebruik Win 7 SP1. Ik wil een programma automatisch om de zoveel tijd laten afsluiten. Kan dit? Welke software?
Alvast bedankt!

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja, natuurlijk. Eigenlijk moet je gewoon terug naar de oude logica in commando lijn modus, en ik geef hier al de standaard parameters mee voor de AT commando modus: Voor de opdracht at wordt de volgende syntaxis gebruikt: at \\computernaam tijdstip /interactive | /every:datum,... /next:datum,... opdracht Standaard gaat dit commando de beheersaccount hiervoor nemen. /interactive: Met behulp van deze parameter kunt u deze taak laten communiceren met het bureaublad of de gebruiker die is aangemeld op het tijdstip dat de taak wordt uitgevoerd. /every:datum,...: Met deze parameter kunt u de taak laten uitvoeren op de opgegeven dag of dagen van de week of maand; bijvoorbeeld elke vrijdag of de achtste dag van elke maand. Geef datum op als een of meer weekdagen (gebruik de volgende afkortingen: M,T,W,Th,F,S,Su) of als een of meer dagen van de maand (gebruik de getallen 1 tot en met 31). Gebruik komma's om meerdere datumvermeldingen van elkaar te scheiden. Als u deze parameter weglaat, wordt de uitvoer van de taak gepland op de huidige dag. /next:datum,... Met deze parameter kunt u het uitvoeren van de taak plannen voor de volgende keer dat de dag voorkomt (bijvoorbeeld volgende week maandag). Geef datum op als een of meer weekdagen (gebruik de volgende afkortingen: M,T,W,Th,F,S,Su) of als een of meer dagen van de maand (gebruik de getallen 1 tot en met 31). Gebruik komma's om meerdere datumvermeldingen van elkaar te scheiden. Om dit nu te stoppen kunt u met kijken welke processen u zo gestart hebt, en vervolgens kunt u dit gebruiken om het VERPLICHTEN te stoppen: at \\computernaam-id /delete | /delete/yes Kijk in de documentatie hoe de 'service' juist moet bediend worden om gestart en gestopt moet worden om schadelijke bijwerkingen te vermijden. Zie ook http://support2.microsoft.com/kb/313565 voor meer uitleg. PS: Dit commando komt vooral uit Windows NT en bestaat dus al héél lang!

Bronnen:
http://support2.microsoft.com/kb/313565

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100