Kan ik een taak maken dat een programma automatisch AFSLUIT?

Ik gebruik Win 7 SP1. Ik wil een programma automatisch om de zoveel tijd laten afsluiten. Kan dit? Welke software?
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Ja, natuurlijk. Eigenlijk moet je gewoon terug naar de oude logica in commando lijn modus, en ik geef hier al de standaard parameters mee voor de AT commando modus:

Voor de opdracht at wordt de volgende syntaxis gebruikt:
at \\computernaam tijdstip /interactive | /every:datum,... /next:datum,... opdracht

Standaard gaat dit commando de beheersaccount hiervoor nemen.

/interactive: Met behulp van deze parameter kunt u deze taak laten communiceren met het bureaublad of de gebruiker die is aangemeld op het tijdstip dat de taak wordt uitgevoerd.
/every:datum,...: Met deze parameter kunt u de taak laten uitvoeren op de opgegeven dag of dagen van de week of maand; bijvoorbeeld elke vrijdag of de achtste dag van elke maand. Geef datum op als een of meer weekdagen (gebruik de volgende afkortingen: M,T,W,Th,F,S,Su) of als een of meer dagen van de maand (gebruik de getallen 1 tot en met 31). Gebruik komma's om meerdere datumvermeldingen van elkaar te scheiden. Als u deze parameter weglaat, wordt de uitvoer van de taak gepland op de huidige dag.
/next:datum,... Met deze parameter kunt u het uitvoeren van de taak plannen voor de volgende keer dat de dag voorkomt (bijvoorbeeld volgende week maandag). Geef datum op als een of meer weekdagen (gebruik de volgende afkortingen: M,T,W,Th,F,S,Su) of als een of meer dagen van de maand (gebruik de getallen 1 tot en met 31). Gebruik komma's om meerdere datumvermeldingen van elkaar te scheiden.

Om dit nu te stoppen kunt u met kijken welke processen u zo gestart hebt, en vervolgens kunt u dit gebruiken om het VERPLICHTEN te stoppen:

at \\computernaam-id /delete | /delete/yes

Kijk in de documentatie hoe de 'service' juist moet bediend worden om gestart en gestopt moet worden om schadelijke bijwerkingen te vermijden.

Zie ook http://support2.microsoft.com/kb/313565 voor meer uitleg.

PS: Dit commando komt vooral uit Windows NT en bestaat dus al héél lang!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oké dit is wel een beetje ingewikkeld en niet echt wat ik bedoel. Ik zal alles eens fatsoenlijk uitleggen: Ik heb een Minecraft server. Het is een zwakke server en hij crasht veel. Daarom hadden ik een taak gemaakt met taakplanner. Ik had gezegd dat om de twee minuten de server zou opstarten. Maar als ik handmatig mijn server twee keer opstart, negeert hij de tweede. Bij de taak werdt hij echter verplicht om de server dubbel te laten draaien en ging mijn pc er bijna aan. Ik heb al een taak gemaakt dat als ik aanmeldt de server TWEE keer opstart ( Hij draait dus dubbel ). Nu wou ik een taak maken die er voor zorgt dat als ik aanmeldt en de server tweemaal start dat om de twee minuten er een server wordt afgesloten maar er direct eentje bijkomt. Zo probeer ik de crash te voorkomen. Hopelijk een goed antwoordt na deze lange uitleg
Alvast bedankt
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oh, Minecraft. Wacht even spieken op google. Op http://minecraft.gamepedia.com/Tutorials/Server_startup_script vind je een Linux script, maar wellicht werk jij onder Windows. Ook http://services.minecraftedu.com/wiki/Getting_started geeft mij wat uitleg en daar vind je ook videoclips. Jij moet dus naar Configuratiescherm - Systeembeheer - Services en eventueel nog dieper naar Services.

Taakplanner is eigenlijk een programma dat in een soort venstertje werkt maar in achtergrond de commando's van hierboven zal geven. Misschien kun je eens spieken ook in taakbeheer (CTRL-ALT-DEL) hoe die service noemt van Minecraft en of je die inderdaad 2 X ziet draaien. Vervolgens keer je terug naar het venster met Services en kijk je of er daar 'afhankelijkheden' zijn: Je kunt daar ook manueel op 'stop service' drukken als je wil zien wat het geeft en de rest nog werkt. https://minecraftedu.com is dan een site waar je met een betalende licentie ook terecht kunt. Maar misschien bedoel je simpelweg bijv. een game als Hunger Games die op Minecraft draaien en dan moet je in de mappen Program Files of zo gaan zoeken naar een map "Minecraft" om te kijken wat het serviceprogramma daar juist is en dat vergelijken met je 'services' uit Taakbeheer (bijv. "spooler" is printspooler, kun je dan manueel stoppen in Services met te klikken op "Print Spooler" en daar zie je in het kadertje ook het pad naar het afhankelijke bestand zoals hier "C:\Windows\System32\spoolsv.exe" en daaronder het opstarttype, hier 'automatisch' betekent bij opstarten van PC. Als je dit op manueel zet, kun je experimenteren, maar maak EERST een systeemherstelpunt voor je dit doet. Het kan ook zijn dat de ene service de andere opstart en dat zie je dan in afhankelijkheden (bijv. fax is bij mij een afhankelijkheid van de print spooler omdat ik zo via het printen gewoon kan faxen naar een standaard Brother Multifunctional die met deze link naar zijn eigen software gaat en een telefoonnummer vraagt om het printen te 'spoolen' naar faxuitgang). Raak je zo iets verder? Als je dat programmaatje vindt in het 'pad' hierboven, kun je die service ZELF ook via het commando programmeren. Die opties vind je dan door in te typen "net start /?" of via google.