Mijn IP-adres woonplaats klopt niet sinds vandaag, hoe kan dit en hoe los ik dit op?

Toen ik vandaag inlogte op mijn online poker spel stond er dat ik niet meer voor echt geld kon spelen omdat ik in de US woonde en dat mag daar blijkbaar niet. Dus ik zocht op wat mijn ip was en plakte dat in ip tracer en daar stond ineens dat ik in California, San Jose woonde. Ik kan nog wel mijn geld er afhalen maar niet meer mee spelen of er opzetten. Ik kan alleen nog maar met speelgeld spelen nu. Dit is sinds vandaag. Heeft iemand een oplossing? Voor de duidelijkheid ik woon en ben in Nederland, de laptop is in de tussentijd ook niet in een ander land geweest. Heeft iemand een oplossing?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Poet
9 jaar geleden
Weet je of het IP adres zelf ook is veranderd? (=de cijfers)
ItisILeClerc
9 jaar geleden
het weer is in ieder geval beter op je nieuwe adres
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja blijkbaar, want het ip adres had ik gekopieerd en via een andere site het adres enz. gekeken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het weer is wel lekker ja
gvrox
9 jaar geleden
Maak je gebruik van een proxy om (bijvoorbeeld) de Amerikaanse Netflix te kunnen gebruiken ?

Antwoorden (1)

Ik zou om te beginnen contact opnemen met je provider. Die kan misschien helpen door je bijvoorbeeld een nieuw IP-adres toe te kennen.

Hat gaat waarschijnlijk om een IPv4 adres. Deze zijn op. Wat er gebeurt is dat vrije ranges worden verhandelt tussen providers en dat adressen die, bijvoorbeeld in Amerika, nog vrij zijn, waarschijnlijk door je provider zijn overgenomen. Daarom is dit nog aan een Amerikaans adres gekoppeld. Dit wordt aangepast maar dat kan even duren omdat de administratieve processen die dit regelen hun tijd nodig hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
IPv4 adressen zijn niet op, ze zijn allemaal gereserveerd. Een groot deel is nog nooit gebruikt namelijk.