Itunes kaart gekocht in zwitserland maar ik kan hem niet inwisselen weet iemand hoe?

Ik heb net 30CHF uitgegeven aan een itunes kaart. Ik wist helemaal niet dat je alleen in de zwitserse itunes store dat kaartje kon inwisselen. kan iemand mij alsjeblieft helpen! Alvast bedankt.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik ben bang dat je pech hebt. Als ik hier in Duitsland een Itunes of GooglePlay-kaart koop, staat daar specifiek op dat het alleen is voor inwoners van Duitsland. Hoe ze dat aan het apparaat zien is me een raadsel, maar een Nederlander die hier een kaart koopt, krijgt hem niet op zijn telefoon / tablet. Zelfs niet als ze bij mij op visite zijn. Op dezelfde manier kan ik een Nederlandse bon niet op mijn tablet krijgen, zelfs niet als ik op dat moment in Nederland ben. Vermoedelijk ziet google aan je account ofzo waar je woont, en kun je dus alleen uit je eigen land een kaart verzilveren. Ik twijfel er eigenlijk niet aan dat dat voor een Zwitserse kaart ook geldt. Het enige wat je kunt doen is vragen of je hem terug mag brengen omdat het niet werkt , en anders zo snel mogelijk aan een Zwitser proberen te verkopen. (En het gaat zelfs verder dan de kaart ; heel veel apps die alleen voor Nederland zijn, kan ik niet downloaden (gratis of betaald) OOK niet als ik in Nederland op een Nederlandse WIFI zit).

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100