Welk merk laptop?

Ik wil binnenkort een laptop kopen, alleen heb ik helemaaal geen verstand van laptops. Ik wil vooral een groot geheugen, snelle laptop.Kan iemand mij misschien vertellen wat voor merk het beste is? Ik hoor vaak dat Sony Vaio heel goed is. Is dit inderdaad de beste merk? Maakt niet uit wat voor prijs.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik wil het dus gewoon voor thuis gebruiken..internetten..msn enz. Maar ook voor school heb ik het vaak nodig.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (12)

ik zou voor DELL gaan.
maar wie ben ik ?

ik zou precies wat je tegen mij hebt gezegt , tegen een computerwinkel vertellen ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
HP Elitebook 6930p.
Hééérlijk.

Wel jammer dat het scherm wat aan de kleine kant is en voor de zekerheid hier maar een gig extra Ram er in geknald hoor, maar verder prima dingetje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is niet één bepaald merk 'het beste', maar voor wat je er mee wil doen heb je niet zo'n hele snelle nodig. Prestaties zijn vooral belangrijk bij beeldbewerking en gamen.

Als ik nu een laptop moest kopen, zou dat een Dell worden. Je kunt bij de bestelling nog afwijken van de standaard, dus meer geheugen, grotere HD etc, dus flexibeler kopen dan van een pallet bij een willekeurige winkel.

Erg mooi en goed zijn laptops van Apple, maar als je bestanden wilt uitwisselen met mede-scholieren is dat misschien niet een heel handige keuze.

Mijn tip: koop een paar pc tijdschriften, daar staan bijna maandelijks wel tests in zodat je objectief kunt lezen wat de voor- en nadelen van bepaalde merken en types zijn.

Succes met je aankoop!
paulus811
14 jaar geleden
Als je nog geen software hebt gekocht of gebruikt: koop een Apple Macbook. Dat scheelt je een hoop ergernissen als virusscanners, trojan horses en andere zaken waar je eigenlijk helemaal niet mee geconfronteerd wil worden.

Toegevoegd na 7 minuten:
Overigens kan je op een MacBook (als je het ECHT wilt) ook zonder problemen Windows XP draaien, maar in de praktijk zul je dat niet snel doen. Bijna alle gangbare bestanden kan je gewoon op de Mac inlezen en bewerken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij Sony betaal je vooral het merk, er zijn er meer die goed zijn. duur hoeft niet altijd beter te zijn. de goedkoopste natuurlijk ook niet, maar kies de middenweg: Dell, Compaq/HP etc. met een grote opslagcapaciteit en een cd-r en dvd brander er op kom je al heel ver.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geef de voorkeur aan applecomputers.
Mijn broer heeft een Apple mac-book
maar je zou natuurlijk ook een kleine laptop van Asus (EeePC) kunnen kopen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hp en sony zijn naar mijn mening het beste. Zelf heb ik een Qompaq, heeft de kwaliteit van HP maar je betaalt niet voor de naam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Compaq=HP Mijn ervaringen met Dell zijn beter.
Toshiba bevalt mij zeer goed, 'k heb nu 3 dagen een Satellite P300-23e. Korte specs:

Intel Core 2 Duo P9550 @ 2,66 GHz
4GB DDR2 werkgeheugen
ATI Mobility Radeon HD 4650 @ 1GB.

Voorzien van Harman/Kardon speakers!

Voor 1000 euro de beste laptop die je kan krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb een maand terug de amilo3910 van siemens gekocht voor dezelfde doeleinden als jij hem wilt gebruiken en hij bevalt prima
zeer snel
draadloos internetten
webcam
enz enz
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou DELL of APPLE pakken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb 3 jaar geleden gekozen voor asus,gebruik hem alleen voor plezier,nooit gen tramalant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zelf zou niet voor hp gaan, die van mij werd voor msn,internet en school gebruikt ne heeft het nog geen 3 maand uitgehouden.
Ik heb nu een van packard bell die het perfect doet,
Is lekker snel, webcam, en nog grappige snufjes zitten er in.