Hoe kan ik documenten die op mijn computer zijn verwijderd terug krijgen?

Ik had een virus op mijn laptop, ik ging naar zo'n pc expert die het voor mij op zou lossen dit heeft hij gedaan door hem in de fabrieksinstelling te zetten maar hier door is alles verwijderd ook belangrijke documenten voor o.a. school en stage maar ook spellen zo als de Sims drie en vier. Hoe krijg ik deze terug zonder dat ik de virus weer binnen haal? Ik heb een account op de Sims website, zou ik hiermee mijn opgeslagen spellen terug krijgen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Cryofiel
9 jaar geleden
De beste en makkelijkste manier om je documenten terug te halen is natuurlijk ze terug te zetten vanaf de back-up die je, als het goed is, met enige regelmaat hebt gemaakt. Zet de documenten terug, open ze nog niet omdat je niet weet of het virus er in zit, maar scan ze eerst met een goede virusscanner. Pas als die niets vindt open je de documenten. Daarna voor de zekerheid nog een volledige virusscan uitvoeren.
Thecis
9 jaar geleden
Data recovery software. Zijn meerdere gratis programma's hiervoor.
https://www.piriform.com/recuva Documenten e.d. zal je gemakkelijk terug vinden. Maar databestnaden van de SIms zal je niet zo gemakkelijk terugvinden tenzij je de extensie weet én het recovery programma dit kan herkennen.

Antwoorden (1)

Oei dat is wel een hele moeilijke

in principe moet je er vanuit gaan dat na een fabrieks herstel alles van de oude versie gewoon weg is.
Tegenwoordig is het dus van belang je files op bijvoorbeeld een online drive als google drive o.i.d te bewaren of althans in elk geval een kopie ervan

Het enige wat nog mogelijk is is dat je recuva of ander data herstel programma probeert te laten zoeken onder je nieuwe partitie
en richt je dan voornamelijk op je school en stage bestanden.

Want hoe meer je werkt met de nieuwe partitie dat zal snel alle oude data wissen

Het is misschien verstandig om recuva als programma op een usbstick te installeren om er voor de zorgen dat die download en installatie niet terecht komt op de HD
waarmee er weer meer data weg kan raken.
dus pak een andere pc download recuva en installeer het programma op de usb stick
en stop deze dan in je laptop en laat het programma runnen vanaf de usb stick zodat er geen data vanaf de HD wordt gebruikt.
en laat recuva zoeken naar bestanden in de oude partitie dus niet niet de huidige partitie

Hopelijk vindt je nog wat terug
maar als dit niet lukt, is het echt weg

ik weet niet wie je pc herstelt heeft maar waarschijnlijk heb je niet tegen hem of haar gezegd dat je belangrijk bestanden bewaard moesten worden.
maar heeft hij misschien toch een map old windows voor je aangemaakt ?
of backup map ?
capthavoc
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt, ik wel gezegd dat hij mijn stage en school documenten moest bewaren,dat heeft hij gedaan doormiddel van een Back-Up maar deze kunnen niet geopend worden.