Hoe komt het dat ik zo traag internet heb op wifi ?

Ik ben sinds vandaag aangesloten op Ziggo waar ik een download snelheid zou moeten krijgen van 30 mb/s. Via kabel krijg ik 32 en via de 5ghz wifi 30 maar zodra ik op 2,4 ghz netwerk ga krijg ik maar 3,2. Ik weet dat er een verschil zit tussen 5ghz en 2,4 maar zo groot?? Bij mijn vorige provider kreeg ik 12mb/s via 2,4ghz wifi.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je kunt ook je wifi kanaal wisselen, maakt het veel sneller!
Zodra er 2 of meer netwerken op 1 kanaal zit wordt je snelheid met heel veel mb's verlaagd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hier kun je inSSIDer gebruiken voor op je pc. Op je mobiel (wifi-analyzer) op android. Daar kun je zien welke kanalen alle wifi-punten om je heen gebruiken. Kies het kanaal waar de minste mensen op zitten (geeft minder inferenties = storingen van het signaal). Veelal zitten ze standaard op 1, 6, 9 en 11. Ook je router op een vast kanaal zetten helpt, i.p.v. automatisch laten bepalen.