waarom wil de windows 8 laptop niet in de windows 7 thuisgroep?

Wij hebben een thuisgroep. Nu draait er een laptop op windows 8 die ook in de thuisgroep moet. Hij vind de thuisgroep wel maar zodra wij gaan verbinden en het wachtwoord in voeren zegt hij; er is geen thuisgroep gedetecteerd. De hoofdcomputer draait op windows 7. Hoe kan het dat hij eerst wel het netwerk detecteerd maar er niet mee wil verbinden? en hoe zorgen wij dat die laptop WEL in de thuisgroep kan?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
zitten zel allemaal in dezelfde werkgroep; workgroup of mshome?

Antwoorden (1)

Bekijk deze workshop waar de oplossing wordt gegeven
http://www.computeridee.nl/workshop/windows-8-toevoegen-aan-uw-netwerk/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt voor uw reactie. Die stappen hebben wij inderdaad ook gevolgd. Hij geeft zelf al aan dat er een thuisgroep gevonden is. Op het moment dat wij gaan verbinden met de thuisgroep en het wachtwoord gaan invoeren geeft hij aan dat er ''geen thuisnetwerk gedetecteerd'' is. Ik heb op internet gelezen dat windows 8 wel vaker moeite heeft met verbinden met windows 7.. waar zou dat aan kunnen liggen?