Ik wil muziek downloaden voor USB stick, kies ik dan MP3 formaat?

Ik zoek ook een goede legale website voor downloaden. Is het formaat altijd MP3 voor op de USBstick? Het gaat erom dat die stick in de autoradio te gebruiken is. En nu ik toch bezig ben, kan ik ook bestaande CD´s op zo´n stick kopiëren? Sorry ben er nog niet zo in thuis. Alvast bedankt voor de hulp

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (2)

Ja, als je de MP3's mooi in mapjes verdeeld dan zal je radio dat gewoon herkennen(wel de USB stick in FAT32 formatteren voor de beste compabiliteit)

Op het internet zijn gratis CD rippers te vinden die jouw gekocht CD collectie kunnen omzetten in MP3. Audiograbber is zo'n gratis pareltje....

Toegevoegd na 1 minuut:
CD's kopieren naar USB stick gaat niet, het moet via zo'n rip tool, anders zit je met kleine *.cda bestanden die niet de muziek data bevat maar slechts de trackinfo.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt dat helpt!
voor het beluisteren van de muziekbestanden op usb in de auto: controleer in de handleiding van je autoradio welke eisen deze stelt aan de muziekbestanden. Zo weet je met welk formaat en welke eigenschappen je aan de slag moet.

Wil je de muziek niet downloaden maar cd's rippen? Dan hou je de beste kwaliteit als je dat met Exact Audio Copy doet. Je kan ze dan bijvoorbeeld voor op je pc naar flac rippen en voor je autoradio naar mp3 converteren.