Waar kan ik mijn bank pincode testen (via pc)?

Hallo

Ik ben mijn bank pincode vergeten en denk dat ik hem weet maar ben niet zeker, is er een manier om dat via internet te testen of ik mijn juiste code wel heb?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
7K

Antwoorden (3)

Nee. En er is een goede reden dat dat niet kan. Een kwaadwillende zou dan na max. 9999 pogingen (zeer waarschijnlijk minder, onder meer omdat te gemakkelijke combinaties als 0000 niet zullen zijn uitgegeven) altijd toegang krijgen tot de rekening van een pas die hij 'gevonden' heeft.

Bij de derde foutieve intoetsing houdt het op en wordt de pas geblokkeerd. Je kunt beter een nieuwe pincode vragen.
9 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Het staat er bijna, maar ik mis het advies eerst gewoon maximaal 3x te proberen en vooral ook waar dan, want dat was de vraag !
Als je een Random Reader, eDentifier, of iets dergelijks hebt, kun je het daarmee testen. Gewoon je pas erin, en hij vraagt om een pincode. Als die fout is, dan zegt hij dat.

Let wel op dat ook hier je pas geblokkeerd wordt als je drie keer de pincode verkeerd intoetst.
bamibal
9 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Inderdaad: gewoon proberen ! Desnoods maak je een (klein) bedrag over naar een goed doel om het uit te testen. Na 3 mislukte pogingen kun je, altijd nog een nieuwe code aanvragen.
Je zou met wat cashgeld mee een kleine boodschap kunnen doen en dit eerst met de code proberen te pinnen. Als die niet lukt cash betalen en een nieuwe code aanvragen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Plus !