Ik wil een domein kopen alleen deze is al bezet. Het bedrijf echter dat dit domein beheerst is failliet. Kan ik hem alsnog kopen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als het domeinnaam op de naam van het bedrijf staat (dat hoeft perse het geval te zijn) dan moet je contact opnemen met de curator. Er is, zeker als men een doorstart of verkoopt, plant grote kans dat je het niet kan komen, in veel andere gevallen heb je wel kans dat de curator het verkoopt. Neem dus contact op met de curator die het faillisement afwikkelt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt het beste contact opnemen met het bedrijf zelf. De curator achterhalen kan erg lastig blijken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
jodyenboyke
9 jaar geleden
Bedrijf is failliet dus je kan geen contact leggen. Op internet kan je aangevraagde faillisementen natrekken en daar staat vaak ook de curator bij vermeld
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Curator lastig te achterhalen? Welnee, de naam van de curator en diens contact gegevens worden gewoon direct na het uitspreken van het failissement online gezet door de rechtbanken. Via de volgende link vind je het insolventieregister, type de naam van het bedrijf en je ziet direct de relevante gegevens: http://insolventies.rechtspraak.nl