Kan je op je onbeveiligde modem een wachtwoord instellen?

mijn modem heet wireless en het is onbeveiligd dus iedereen kan op ons internet komen. kan ik dan de wachtwoord instellen op mijn modem?

Alvast bedankt :-))

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (3)

probeer eens in je browser als adres in te voeren:

adsl-modem

in het instructieboekje of op de site van je provider kun je dit ook vaak terug vinden. Het ligt dus wel aan je modem / provider hoe je hierin kan komen.

vaak zit er op de modem zelf een standaard wachtwoord zoals 1234 of 0000.
13 jaar geleden
ja, als het niet een hele oude router is dan kan dat.
achterhaal het ipadres van je router/modem. Voer het programma ipconfig /all uit. het ipadres van je gateway wat in beeld komt te staan is het ipadre van je modem/router. Type dit ipadres e.g 192.168.1.1 in je browser in.
Als er gevraagd wordt naar een gebruikersnaam en wachtwoord kun je meestal admin als gebruikersnam gebruiken en admin of password als wachtwoord.

Vervolgens kun je in het menu je wireless beveiligen met een code.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hoor, dat kan je nog als instellen via je beveilings instellingen.