hoe kan ik ervoor zorgen dat er bij doorklikken op links niet automatisch Internet Explorer geopend wordt (maar bv. Google Chrome)?

Ik werk niet zo graag met Internet Explorer. Maar als ik een link doorklik, kom ik altijd daarop. Bv. bij de Lijn wilde ik meer info over een buzzy-pass, en dat komt dat in I.E. terwijl ik meer Google Chrome of Mozilla gebruik. I.E. verwijderen lukt niet want hiervoor ben ik niet gemachtigd.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat de links NIET naar I.E. worden verder geleid?

10 jaar geleden
in: Internet
8.7K
Ritsuka
10 jaar geleden
IE verwijderen is ook niet aan te raden volgens mij
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sterker nog, je kunt hem binnen Windows niet eens verwijderen. Het is een vast geïntegreerd onderdeel van Windows.

Het beste antwoord

Zo stel je Google Chrome in als standaardbrowser:

Open Chrome
Klik op het Chrome-menu op de browserwerkbalk (drie horizontale streepjes rechtsbovenin).
Selecteer Instellingen.
Klik in het gedeelte 'Standaardbrowser' op de knop Google Chrome instellen als mijn standaardbrowser.

En zo stel je Mozilla Firefox in als je standaardbrowser:

Open Firefox
Selecteer "Firefox" in het menu linksboven.
Selecteer "Voorkeuren".
Kies voor "Geavanceerd"
Selecteer op "Altijd tijdens het opstarten controleren of Firefox de standaardbrowser is"
Klik op "Firefox de standaardbrowser maken"

Zodra je Firefox of Chrome (je zegt dat je deze het meeste gebruikt) als standaardbrowser hebt ingesteld worden alle pagina's wanneer je doorklikt geopend in deze browser.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je standaardbrowser moet worden ingesteld op Chrome of Firefox. Dit kun je in één van die browsers hun instellingenvenster doen: Stel in als standaard-Webbrowser.