Mijn laptop blijft zwart, wat te doen?

Ik heb net een nieuwe laptop maar uit het niets blijft het beeld zwart na het inloggen. Het inlogscherm die zie je wel! Maar als je dan bent ingelogd blijft het beeld zwart.. Je ziet dan wel de muis.. Het is een Toshiba C70D-A-114

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Probeer eens een reset. Stekker voeding los en de accu demonteren. Paar minuten wachten, daarna de accu weer monteren en dan opstarten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Grappige vraagstelling, had niet verwacht dat de laptop van kleur zou veranderen maar gaat dus blijkbaar om het beeldscherm. En ook een muis zie je sowieso als je er 1 gebruikt maar waarschijnlijk bedoel je de cursor.

Maar goed:

Werkte het voorheen wel?

Zoja, begin dan eens met vanop een live-usb-stick met een linuxdistro een malwarescan uit te voeren met minstens 3 verschillende antimalwareproducten. Om uit te sluiten dat het op dat vlak misloopt.

Als de laptop malwarevrij is kan je proberen met een systeemherstel vanuit safe mode.

Als dat geen beterschap biedt terug naar safe mode maar deze keer met netwerkmogelijkheden om alle updates binnen te halen van zowel windows als drivers.

Als het nog niet wilt werken terug naar safe mode en daarin de cli starten en volgend commando geven: SFC /scannow

Als het dan blijft misgaan het geheugen en de harddisk eens testen.

En als die geen problemen geven dan kan je naar de WinRE omgeving gaan om daar een automatisch herstel te proberen.

Werkt dat niet en ook na een schoonmaak van het register raak je niet verder? Dan windows opnieuw installeren. Dat kan je waarschijnlijk met de herstelmedia van de fabrikant maar een beter idee is het om een echte windows-installatie cd of stick te gebruiken om jezelf van de bloatware van de fabrikant van je laptop te verlossen. Dan alleen drivers zelf installeren.

Toegevoegd na 3 minuten:
Maar allereerst best vanuit een linux live omgeving een backup nemen, al zou je als het goed is al een backup moeten hebben, toch?