In de bios exclusively for a Acer only staat de Datum nog steeds op 8-16-2006 hoe moet ik dat veranderen?

Ook onder in de taakbalk moet ik de klok en
datum handmatig instellen hoe kan ik dit verhelpen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

De datum moet je dus echt in de bios wijzigen en springt die continue terug bij het opnieuw opstarten. Je gaat dus gewoon in de bios naar de datum, met de pijltjes stel je de juiste datum in en saved de bios, meestal via F10 en dan moet het goed zijn.

Toegevoegd na 5 minuten:
En controlleer je moederbord accutje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je elke keer de tijd goed moet zetten bij de klok op de taakbalk heb je grote kans dat het batterijtje van de bios op is. Wanneer je de klok op de taakbalk goed zet veranderd namelijk ook de bios.
Als het batterijtje leeg is zal de datum telkens teruggaan naar de datum waarop de laptop of bios is ontwikkeld/gefabriceerd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In je computer zit een batterijtje dat de klok aan de gang houdt als jij je computer uitschakelt. Als dat batterijtje op is, "vergeet" je computer de tijd als je hem langer dan een paar minuten uit hebt staan. Zet je dan je computer weer aan, dan begint de tijd op één of andere beginstand - en dat is wat jij in je taakbalk ziet.

De oplossing is dus simpel: zet er een nieuw batterijtje in.

Hoe doe je dat? Doe het volgende zelf, of vraag iemand als je jezelf niet vertrouwt:

Maak de computer open. Ergens op het moederbord (dat is zo'n grote, meestal groenige, plaat met koperen streepjes en aansluitingen erop) zie je een platte batterij in een houder. Die ziet eruit als een knoopcel waar een trein overheen is gereden, zilverkleurig, plat, en ongeveer zo groot als een Euro.

Haal die batterij eruit, ga ermee naar de winkel, en zeg dat je precies zo'n batterij wilt hebben. Zet die in je computer (wel goed-om!), dichtschroeven, computer aanzetten, nog één keer de tijd instellen, en je bent er voor de komende vijf jaar vanaf.
Cryofiel
14 jaar geleden
Je moet de batterij van je bios vervangen. Bij laptops en bij desktop PC's waar de batterij in een chip is ingebouwd is dat nogal lastig. Gewoonlijk zie je in een desktop PC snel een knoopcel zitten. Die kun je makkelijk zelf vervangen. Pas wel op voor statische elektriciteit.