Hoe maak je een filmpje met een webcam die niet in de computer zit?

Ik heb een losse webcam, maar ik weet niet hoe ik dan nu kan filmen, weten jullie een site? Of weten jullie hoe ik dat moet doen?
Groetjes

Toegevoegd na 5 minuten:
ik kan er wel foto's mee maken via, mijn computer
Maar hoe maak ik filmpjes? Dat is niet op hetzelfde blad mogelijk

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
ronron1212
13 jaar geleden
wat bedoel je die sluit je toch op je pc aan

Antwoorden (2)

Als het een usb webcam is, zul je met een laptop moeten rondlopen waarop de webcam is aangesloten.

Heb je een IP model (draadloos, via wifi verbonden met je netwerk) dan kun je met alleen de camera een filmpje maken mits je binnen het bereik van je/een netwerk blijft en de webcam van stroom wordt voorzien.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bij de meeste webcams zit software, of kun je deze downloaden via de site van de fabrikant. Met de software kun je instellen of je een filmpje of foto wilt maken.
paulus811
13 jaar geleden
Meestal kun je via Windows Movie Maker je webcam aanspreken, en dan video vastleggen.