Hoe stuur je een reactie naar bekend personen/bedrijven op facebook?

Stel je wilt een bekend persoon of een bedrijf een openbare 'brief' sturen, hoe moet dat? Dus zeg maar iets op de timeline diegene/het bedrijf zetten zodat dat te zien is voor hen alsmede voor vrienden.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

In principe werkt dat hetzelfde als bij elk ander facebook account. Iedere gebruiker kan echter instellen dat anderen geen berichten op de eigen tijdlijn kan zetten. De meeste bedrijven en bekende Nederlanders hebben dat ook zo ingesteld, dus daar kun jij geen berichten op de tijdlijn gaan plaatsen.

Wat je alleen kunt doen:

- je bijdrage plaatsen als reactie op een bericht dat het bedrijf heeft geplaatst
- contact opnemen met het bedrijf/persoon met de vraag of ze een bericht namens jou op hun facebook willen zetten. Als het voor dat bedrijf/persoon interessant is doen ze dat ook nog wel eens
- vragen of het bedrijf/persoon een bericht op jouw eigen tijdlijn wil delen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mooiste optie is denk ik om de brief op je eigen tijdlijn te plaatsen. Zet er een duidelijke kop boven zoals "Open brief aan Bedrijfsnaam". Het liefst de naam zoals ze ook op FB bekend zijn. Met een beetje geluk krijgen dan een bericht dat ze genoemd zijn. Uit de kop kan men dan opmaken dat het misschien wel belangrijk is.
Jou vrienden kunnen ook direct zien waar het over gaat en als het interessant genoeg is kunnen ze makkelijk jou bericht delen.
Voordeel van op je eigen tijdlijn plaatsen is dat je zelf bepaalt wat er komt te staan, of je het eventueel aanpast of weghaalt etc. Je hebt volledige controle.