Kan ik mijn computer ook op tapijt neerzetten in plaats van op mijn bureau?

Kan ik mijn game-pc ook op het tapijt neerzetten ipv op mijn bureau. Heb anders namelijk niet echt genoeg ruimte. En wat is het best voor de pc zelf?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.9K
Amadea
9 jaar geleden
Nee, want dan wordt ie te heet omdat de lussen van het tapijt verhinderen dat de ventilator de warmte afvoert.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
zou ik er bijvoorbeeld iets onder kunnen leggen of iets? Een houten plaat ofzo?
Amadea
9 jaar geleden
Een plank zal zeker wel kunnen. Een plaat is misschien niet sterk genoeg.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dus wel of geen fan aan de onderkant?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, ik heb een CM K380
Ritsuka
9 jaar geleden
Ik heb mijn pc gewoon op een oud cdrek gezet, dan staat hij van de grond
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De K380 heeft geen onderventilatoren.

Het beste antwoord

Ik zou het niet doen.
Jaren gelden had ik m'n desktop ook op het (in mijn geval hoogpolig) tapijt staan en hij zoog zich werkelijk vol met stof. Met name de koeling, die was ik op het laatst iedere maand aan het schoonmaken.
In ieder geval wat kurk of karton eronder, en als de ruimte er is zou ik hem iets van de grond afhouden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Kan prima hoor. Wel wat vaker stofvrij maken. Op de grond wordt stof er sneller en makkelijker ingezogen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De pc zal alle stof opzuigen en dus snel verstopt raken, zet de pc op een verhoging van 15cm, dan gaat het prima.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee hoor, niet zolang er geen ventilator aan de onderkant zit. -1