Hoe bewerk je een foto zodat je alleen de lijnen van bijv. een hoofd hebt?

Ik zie wel vaker foto's van gezichten die zo bewerkt zijn dat je alleen de (belangrijkste) lijnen van het gezicht ziet. Weet iemand of hier een programma/website voor is, of hoe dit gedaan kan worden in photoshop?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
6.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat kan bijna elk beeldbewerkingsprogramma. Zoek naar opties om contouren te accentueren of gebruik artistieke filters, zoals potloodtekening oid.

Het beste antwoord

In Photoshop

Je zorgt er eerst voor dat je voorgrondkleur op zwart staat. Dan ga je naar Filter -> Filter Gallery. Je opent het mapje Sketch en kiest Stamp. Je kan de sliders aan de rechterkant verschuiven tot je het gewenste effect bekomt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gelukt! Heel erg bedankt!