omdat ze dan meteen alles van je kunnen weten, dus ook welke reclame ze je sturen
9 jaar geleden
Meestal is inloggen via facebook een extra optie. Een serieuze website zal ook een eigen inlogmogelijkheid aanbieden. Enige voordeel voor de gebruiker is dat hij een hem bekende inlog+password combinatie kan gebruiken om meteen in te loggen en dus geen nieuwe registratie op de site hoeft te doen.

Er wordt gebruik gemaakt van een API (interface) tussen de site en facebook, er zit dus ook een marketing-gedachte achter, want bezoeker maakt zichzelf meteen bekend (nl met alles wat er op zijn facebook-pagina staat) aan de site-eigenaar. Andersom hoopt de website-eigenaar "likes" te krijgen, dus gratis reclame !
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Om de enige en simpele reden...

Je adressenbestand!
Zodra jij met je facebook inlogt en niet goed leest en gewoonweg maar doorklikt ( zoals het gros van het volk doet) dan kan die site in je leden/adressen bestand en zo zichzelf aan al je contacten opdringen.
Vandaar ook dat je op facebook continu wordt lastig gevallen door je "vrienden" met spelletjes uitnodigingen. Deze uitnodigingen doen zij niet zelf, maar gaan volledig automatisch. Zij hebben met het installeren van het spelletje op facebook, de makers of host van dat spel toegang verleend tot hun contacten. Vervolgens wordt jij continu belaagd met zooi.

Nu is dit het voorbeeld van de facebook spelletjes, maar zo werkt het met heel veel sites. Ze willen via jou alleen maar doelgerichte reclame/spam naar jou en/of je contacten sturen.