Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan een Macbook Pro al gebruikt zijn?

Ik heb nu al meer dan 2 jaar een Macbook Pro (dus uit garantie), en toen ik hem pas had, en ik even belde met Apple, zeiden ze me dat de laptop al in december 2011 geregistreerd werd, terwijl ik hem in februari 2012 heb gekocht… Hoe kan dit?
Vandaag heb ik op een Macbook in de winkel gewerkt, en alle Macbooks die ik ooit heb getest, typen vlotter en klikken beter dan de mijne ooit deed.
De harde schijf werkte al vanaf in het begin vreemd…
Kan het dat Vandenborre (waar ik hem kocht) hem gebruikt heeft? Hoe kon hij ooit al eerder geregistreerd zijn dan dat ik hem kocht? Apple zei dat hij in december '11 aangekocht is…
Ze wouden me toen zelf nog een model verkopen met OS X Snow Leopard etc. maar de Lion-versie was toen al uit, en ik kocht die…

Hebben jullie enig idee hoe het kan dat hij al eerder geregistreerd werd?
(Apple wou me maar garantie geven tot dec. '12, dus… De winkel zelf gaf me wel garantie tot feb. '14…)
Achja.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Eerder geregistreerd betekend dat hij al eerder in gebruik is genomen en mogelijk is geretourneerd door een klant of door de winkel zelf als test model is gebruikt.

Toegevoegd na 5 minuten:
Overigens is het zo als je gewoon met de bon kan aantonen dat je hem pas op die datum hebt aangeschaft dat ze de garantie nog willen opschuiven. Maar waarschijnlijk zit het probleem gewoon bij de winkel waar je hem hebt aangeschaft. Daarnaast vervang je harde schijf eens voor een SSD tegenwoordig zijn die vrij goedkoop geworden en de snelheidswinst is enorm...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je een winkeldochter gekocht ? eentje die vanaf dec 2011 in de winkel stond met een werkende max os x ?
Normaal is als je hem nieuw koopt in de apple store dat hij begint met de welcome scherm en dat je gegevens moet invullen (was de doos "verzegeld" ??)
apple pc gekocht bij een gewone pc boer zijn vaak al voor gebruik geactiveerd op zich geen probleem en eigenlijk normaal
Al gaat de apple care wel in op het moment dat je hem registreert

ik vermoed dat je mac dan wel geregistreerd is geweest maar dat hij tijdens de verkoop is gereset en je hebt zelf de apple id ingevuld in feite is hij dan 2deha of misschien heeft iemand het toch ingeruild (was hij goedkoper dan de standaard prijs ?
is op zich geen probleem
je apple care garantie is toch al afgelopen
maar de apple garantie iets anders dan de winkelier garantie
maar op beide kan je je sowieso niet meer beroepen dus na ja

ik ben wel benieuwd naar wat je probleem met de HD was/is
je hoeft niet perse naar de apple store te gaan, aangezien je garantie is afgelopen
is hij eigenlijk aan de Goden overgelevert
en ik raad je eigenlijk aan vermijd de apple store ! reparaties daar zijn simpelweg belachelijk duur (buiten de garantie) en geloof me ze zien je liever gaan dan komen met een obsolete model
of ze doen zo moeilijk en/of beweren dat je beter maar een nieuw model kan kopen
of ze kloppen echt je portomonee leeg voor en reparatie die je zelf kunt doen of laten doen voor veel voordeliger bij een gewone pc boer
Dus wat was je plan een nieuwe HD ?? proberen ?
meer geheugen ??

is prima te doen en hoeft echt niet te duur te zijn.
en als er verder niets mis is met het toetsenbord of touch pad ed dan lijkt mij dat je mac nog best wel goed te krijgen is.

let alleen op dat je geheugen gewoon echt de juiste zijn het hoeven niet perse apple geheugen bankjes te zijn meer let bij kopen dat ze gegarandeerd werken met mac

macs zijn beroerd met geheugen sticks met niet de juiste configuratie en zeker niet met bankjes van verschillende types
ook een belangrijke voorwaarde is dat je minimaal max os x 10.6 setup dvd hebt of deze op usb stick hebt als jeen HD wilt vervangen
dan kan je alle kanten op

SSD is natuurlijk geweldig, hoeft niet.

ik ben wel benieuwd naar je plannen zijn volgens mij kan je echt wel er nog een hele goeie laptop van maken.
(Lees meer...)
capthavoc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt. Ik ga een SDD halen bij Coolblue.
capthavoc
11 jaar geleden
Succes ! ik vermoed dat je al minimaal een 10.6 dvd hebt ? je moet die er echt eerst op zetten.
op een lege ssdschijf zit natuurlijk helemaal geen besturingsysteem en alleen als je 10.8 /9 op had
dan kan je die weer terug vinden in de app store Daarvoor zul je toch eerst 10.6 er op moeten zetten zonder dat kan je niet eens bij de app store komen ? Gek genoeg kan je versie 10.7 niet eens vinden in de app store
en op dvd zijn ze helemaal niet te krijgen alleen op speciale bestellling maar goed die kun je overslaan Ik zou zeggen kijk voordat je de oude hd er uit haalt even naar alle aankopen in je app store welke versie mac os x daar voor je beschikbaar is.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing