Hoe maak ik een animatie?

Ik moet voor school een animatie maken, maar hoe doe ik dat precies. Ik heb de foto's al, ik wil het eerst met windows movie maker doen maar weet niet of dat zo kan. Zijn er hints of tips?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Een handig programmaatje is Gif Movie Gear
Je zet alle plaatjes er in en geeft dan de snelheid van de plaatjes aan. Ook hoef je hiervoor niet alle plaatjes naar GIF te converteren wat bij veel andere animatie programma's wel moet.
De 30 dagen trial is gratis te downloaden op
http://www.gamani.com/
Ik zelf heb de volledige versie en het werkt fantastisch en is beginners vriendelijk :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ah, jij wil een stopmotionfilmpje maken. Dat kan inderdaad heel gemakkelijk met de windows moviemaker. Dit programma wijst zich bijna vanzelf. Je moet alleen de tijdsinstellingen weten.
Je voert je foto's, die je al hebt, in in windows moviemaker door ze te selecteren en naar video te slepen.
Kies daarna voor extra/opties/geavanceerd. Zet hier de tijd onder speelduur zo laag mogelijk en onder overgangsduur zet je hem op ongeveer een kwart-seconde.
Kies een passend muziekje en zet dat eronder. Outfaden tegen het einde van je foto's zodat het geluid wegsterft. Daarna maak je de titelpagina's.
Daarna kies je voor afwerken en publiceren. Je film is dan klaar.
Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In dit artikel leer je hoe je GIF animaties (animated GIF's) kunt maken. Zoals je waarschijnlijk al weet is een GIF gewoon een afbeelding met een .gif extensie. Een GIF animatie toont niet gewoon een afbeelding, maar bevat meerdere lagen afbeeldingen die na elkaar getoond worden.

Je kunt zelf aangeven hoe lang een plaatje in beeld moet blijven voordat de andere plaatjes getoond worden (frame delay). Ook kun je aangeven of de hele serie herhaald moet worden (loop). Op deze manier creëer je een animatie.

Praktisch iedereen is wel eens een GIF animatie tegengekomen op een website. Het plaatje hieronder is bijvoorbeeld een geanimeerde GIF afkomstig van AnimationFactory.com: