werkt een oude ptt telefoon uit 1974 met een moderm modem met internet/bellen?

de uitgang van zulke modems bestaat uit het bekende telefoon stekkertje dus dat is aan te sluiten maar deze toestellen hebben 48 volt spanning via de lijn nodig om op te werken, zijn moderne modems hier op voorzien ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ja hoor, mits het toestel uitgerust is met druktoetsen en van die toontjes geeft dan werkt het. Sommige internet+bellen kastjes werken zelfs nog met kiesschijftoestellen.
Ik heb het zojuist even geprobeerd met mijn Experia Box V9 - deze werkt niet met kiesschijf, maar een T65 toestel kan wel gebeld worden en je kunt gewoon spreken en luisteren. Zelfs de belspanning van Experia is voldoende voor een vrolijke rinkel.

Toegevoegd na 2 dagen:
Even nagemeten: onbelaste lijnspanning op phone 1 & 2 van Experia is 47,5 V!