Is een Macbook Air of Macbook Pro beter voor mij (zie uitleg)?

Ik heb een nieuwe laptop nodig en zit te twijfelen tussen Macbook Air en Macbook Pro. Ik ga naar de 5e volgend schooljaar, en wil hem het liefst ook mee nemen naar de universiteit in twee jaar, dus hij moet daar ook goed voor zijn (zit te denken aan science, richting Forensics/Criminology). Ik gebruik hem dagelijks op school, dus neem hem altijd mee. Meest gebruikte programma's gewoon Word en internet enzo. Air is lichter, maar ook iets mindere specs als de Pro. Wat zou het beste zijn voor een student zoals ik?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je geen veeleisende programma's gebruikt zou ik denken dat de Macbook Air prima is, omdat je naar deze beschrijving niet veel kracht nodig hebt.
Ritsuka
8 jaar geleden
Als je alleen Word en internet gebruikt, is een Windows pc dan niet goedkoper?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ik heb zelf een macbook air gekocht (precies de zelfde rede) en werkt fantastisch geloof mij de macbook air is krachtig genoeg

Antwoorden (3)

Dat is duidelijk. De Pro is beter. En duurder en iets groter. Wat is de hogere snelheid je waard? en wat is de hogere draagbaarheid van de MacBook je waard? Die balans kun je uitvogelen voor jezelf.
- Dus hoeveel geld heb je (er voor over)
- en hoe vaak per dag ga je naar een andere plek?

Per dag op 1 of 2 plekken, met rekenkundig zware pakketten? De MacBook Pro.
Vaak verplaatsen en/of alleen lichte toepassingen? De MacBook.

Toegevoegd na 1 minuut:
MacBook of Macbook Air is ook weer zo'n afweging. Air is krachtiger, MacBook heeft een fabuleus mooi Retina scherm.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Voor een student is de MacBook Air meer geschikt. Naast dat hij lichter en dunner is, gaat hij ook 3 uur langer mee op een volle batterij, namelijk 12 uur. Een Pro kan weliswaar meer, maar voor wat jij ermee gaat doen is dat niet relevant. Word, internet, emailen, etc etc zijn in principe dingen die een Air net zo goed kan doen als een Pro. Naast dat de Pro duurder is krijg je bij de Pro wel een Retina scherm. Dat is dan de enige reden waarom je nog voor een Pro zou gaan.

Hierboven wordt gezegd dat de Pro groter is dan de Air, maar dat hoeft per definitie niet zo te zijn. De Air is er namelijk in 11 en 13 inch, en de Pro in 13 en 15 inch.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb een Macbook Air 13 inch van laat 2010, de eerste dus met fabrieksaf een SSD aan boord. Een geweldige computer die naar verwachting nog vele jaren mee gaat. 12 uur op een batterij heeft ie nooit gehaald, maar een uur of 7 zeker wel. Inmiddels na 5 jaar nog zeker 2 uur battery life op een volle batterij. Relevant voor mij als je veel in Afrika zit. Maar in Nederland op een Universiteit heb je toch overal de kans om even aan te sluiten op het lichtnet.
Enige nadeel, je checkt constant je rugzak of je hem niet vergeten bent, zo licht is ie.