hoe moet je een cd met muziek via itunes kopiëren naar een lege cd?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarom zou je dat met iTunes willen doen?

Antwoorden (1)

Je haalt de cd in in iTunes. Als het goed is, gaat iTunes vanzelf open als je een cd insteekt (bij een Mac-computer toch). Dan verwijder je de cd. Daarna maak je een nieuwe afspeellijst en geeft deze een naam (Archief -> Nieuw -> Afspeellijst). Dan klik je in de linkerbalk op 'Muziek' en je sleept daaruit de nummers die op de lege cd moeten komen in de nieuwe afspeellijst. De originele nummers blijven wel in Muziek staan hoor, maak je daar geen zorgen over.
Vervolgens klik je op de nieuwe afspeellijst en daarna op Archief -> Brand afspeellijst op schijf. Je krijgt een venster voor de brandinstellingen. Klik de gewenste waarden aan. (Ik zet geen pauze tussen de nummers en ik vink 'Gebruik geluidscontrole' aan.) Je klikt op 'Brand' en dan krijg je de melding 'Plaats een lege schijf'. Je doet dit en ... de cd wordt gebrand.