Laptop hdd doet t niet meer wat moet ik doen?

Ik wilde mn toshiba laptop van 320 gb naar 500 gb hdd upgraden maar aangezien de installatie van windows even niet meewerkte heb ik even de ouwe hdd terug gedaan. Maar als hij wil booten zegt ie "boot0: error" alle BIOS settings staan goed. PLEH wat moet ik doen om mn pc te laten werken

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mogelijk heb je de oude harddisk aan een andere harddiskkabel gehangen dan oorspronkelijk ? Voeding van oude harddisk ook weer aangesloten ? Zie je het harddisklampje actief zijn bij opstarten ? Heb je de nieuwe harddisk helemaal van harddiskkabel losgehaald ?
Van die vragen ....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het gaat om een laptop, niet om een pc.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja het gaat inderdaad om een laptop
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ook een laptop heeft een harddiskkabel etc dus waarom de reactie dat het om een laptop gaat ? Als mijn eerdere vragen een antwoord krijgen kan ik verder meedenken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
als je hem niet meer aan de praat krijgt kan je hem doneren aan LBCGroningen. die kunnen hem goed gebruiken voor onderdelen en dergelijke. Anders moet je er DBan overheen gooien en hem dus helemaal ereasen en opnieuw instaleren. Na DBan ben je wel alles kwijt wat er op heeft gestaan
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een laptop heeft eerder een vaste HDD-connector. De voeding en data connector zitten dan op een punt. https://www.google.nl/search?q=laptop+hdd+aansluiting&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=kwufU-GtLoWfO_zggdgJ&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1536&bih=880#q=replace+laptop+hdd&tbm=isch&facrc=_&imgdii=_&imgrc=1ybBTcyggxtY0M%253A%3B_WEQpTsmIof1ZM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.laptopparts101.com%252Fwp-content%252Fuploads%252F2008%252F12%252Fhard-drive-on-bottom.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.laptopparts101.com%252Fhard-drive%252F%3B560%3B430 Als je hem erin klikt, dan is alles aangesloten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De hdd doet het gelukkig weer. Bedankt allemaal voor het meedenken!

Antwoorden (2)

Er van uitgaande dat er met de HD niets gebeurt is zal deze nog in orde moeten zijn.
Je geeft aan dat de installatie van windows op de 500Gb HD niet goed ging, waarna het wederom plaatsen van de 300Gb HD ook niet meer werkte. Ik denk toch echt dat je een fout maakt met het herplaatsen van de HD's .
Druk je ze wel goed aan op de aansluitingen (ze moeten echt klikken)?
Zijn de aansluitlippen op de HD niet afgebroken (SATA) bij het de-monteren uit de laptop?
Als dit alles goed is, kan ik niet anders vaststellen dan dat de BIOS instelleng verlopen is.
Advies; kijk alles punt voor punt goed na en overtuig je zelf er van dat het niet 99% is maar 100%
succes
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarschijnlijk staat je dvd als 1ste boot ? Je bios resetten naar default wil wel eens helpen ook al start de oude HD niet op met een herstel vanaf de installatie dvd is het Vaak een kwestie van je mbr opnieuw aanmaken na eerst gewoon geprobeerd te hebben opnieuw opstarten en systeemherstel proberen
capthavoc