Nee, ik speel op een 25 inch scherm en is heel goed te doen. Ik heb hem wel iets verder van mij af staan, anders is het wel wat te groot. Als je plek hebt op je bureau kan het goed.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je je scherm vanwege de grootte naar achteren duwt had je net zo goed een kleinere kunnen kopen.
Nee, een 24"-monitor is ideaal. Door de hogere resoluties die tegenwoordig gebruikelijk zijn (Full HD) zijn de pixels kleiner en dus ook alles wat op je scherm te zien is.

Voor alle monitors kleiner dan 24" geldt dat bij normaal gebruik het verschil bij Full HD niet (meer) te zien is.

Kortom: 24" is ideaal.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
24 inch is een goeie maat, niet te groot en niet te klein. Voor normaal gebruik is het goed, en voor gamen ook wel. Meestal hebben monitoren tot 25 inch maximaal een reactietijd van 5ms, wat ideaal is voor gamen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De enige die kan bepalen of een 24" monitor te groot is, ben jij zelf. Ik gebruik een 27", anderen gebruiken een 17". Het is maar net wat je zelf prettig vindt. Loop een winkel in en probeer wat schermen uit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tegenwoordig ligt het niet meer alleen aan wat je zelf prettig vind of niet. Door de hogere resoluties die gebruikelijk zijn zullen steeds minder een 17" scherm als prettig ervaren. Met wat vandaag de dag gebruikelijk is, is het ideale pc-scherm 24" groot. Dat heeft dus minder te maken met wat je zelf prettig vindt, dan je zou denken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je schrijft "zullen steeds minder een 17" scherm als prettig ervaren" waarmee je mijn verhaal juist onderschrijft. Het heeft alles te maken met wat je zelf prettig vindt. Als je een 17" niet prettig vindt, dan koop je geen 17". Vind je een 24" ideaal, dan koop je een 24". Je kunt niet zomaar zeggen wat "het" ideale scherm is, je kunt hooguit zeggen wat jij ideaal vindt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar wat als prettig ervaren wordt of niet heeft dus eerder te maken met de technische kant van het verhaal en minder met de eigen voorkeur. Los daarvan is 'prettig' niet per se 'juist'. Zo zal de ene persoon bijvoorbeeld liever hebben dat het scherm in de hoogste stand staat en de andere persoon het veel prettiger vinden dat het scherm in de laagste stand staat. Helaas is ook daar wat de personen ervaren minder van belang en heeft de technische kant van het verhaal meer invloed op het ergonomische aspect. De persoon die het scherm liever in de laagste stand heeft staan zal beter af zijn aangezien onze ogen van nature 15° naar omlaag gericht zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je overschat de waarde van de technische kant. Of een scherm ideaal is, is afhankelijk van een combinatie van factoren. Denk aan beschikbaar budget, het beoogde doel, zelfs esthetiek. Techniek zoals resolutie is maar een radartje in de beslismachine. Voor "normaal computergebruik" - waaronder ik ongetwijfeld iets anders versta dan Nick - zoals e-mailen, nieuws lezen en muziek luisteren heb ik echt geen 24" scherm nodig. Dat zou niet ideaal maar onnodig groot zijn. Voor gamen is 24" zeker een optie, maar misschien vindt Nick een scherm van dat formaat niet mooi op zijn bureau staan. De technische kant van het verhaal is dan ondergeschikt aan de andere redenen om uiteindelijk wel of niet voor een 24"-scherm te gaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Overschatten? De resolutie van 1920x1080 is tegenwoordig standaard. Neem je een kleiner scherm, dan zullen dus ook de elementen op je scherm kleiner zijn. En moet je weer dichter bij je scherm gaan zitten. Kortom, een erg ergonomische keuze is dat niet. Oftewel: een scherm van 24" is zeker geen overbodige luxe, zelfs voor normaal computergebruik.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zeker, daar ben ik het mee eens. Maar je uitgangspunt is dan wel beperkt. Ten eerste werkt full HD op 21,5" of 23" ook nog prima. Ten tweede mag full HD dan wel de standaard zijn, het is niet de laagste resolutie die je kunt krijgen. Er zijn nog zat SXGA-schermen te koop, om maar een voorbeeld te noemen. Maar je kunt ook de andere kant op; hogere resolutie, of full HD op 27". Het werkt allemaal goed. Wat "ideaal" is, kan niet voor een ander bepaald worden op basis van techniek alleen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Qua kleinere resolutie ben je weer beperkt qua keuze. 65% van de schermen tegenwoordig hebben een resolutie (dicht bij) Full HD. 25% een lagere resolutie en de overige 10% een hogere. En ook op andere vlakken moet het scherm ok zijn. Vandaar is 24" tegenwoordig de standaard waar dit vroeger 17 of 19" was. Groter of kleiner kan natuurlijk altijd, alleen vrees ik dat velen zich niet bewust zijn van de voor- en nadelen die daarmee verbonden zijn.
nee hoor ik game op mijn tv van 37 inch en dat gaat heel goed