Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het normaal dat automatische windows updates erg lang duren?

Hallo,

Wij hebben sinds zaterdag een nieuwe computer in huis. Hij doet het allemaal erg goed, maar gisteren toen ik hem opstartte begon hij automatisch te updaten. 77 updates waren het. Hij heeft de hele dag over 1 update gedaan. Ik heb hem aan laten staan in de nacht om wakker te worden met een scherm dat nu al een tijdje zegt: afsluiten.

Is dit normaal? Is het gewoon een erg lange update? Hoort het dat hij na een lange update er lang over doet om af te sluiten?

Processor: intel I5

Alvast bedankt

Groetjes

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Nee, dat hoort niet zo lang te duren. Het komt wel eens voor dat er iets misgaat. Microsoft heeft daarvoor een hulppagina met tips. Zie de bron voor wat je verder moet doen afhankelijk van je besturingssysteem Windows 7 of 8.

Het is overigens wel normaal dat er bij een nieuwe PC eerst veel updates zijn om je versie bij te werken. Vaak kunnen niet alle updates tegelijk worden bijgewerkt en moet je meerdere keren opnieuw opstarten om uiteindelijk alle updates binnen te krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij mij duurde de update van Windows 7 (109 updates) ongeveer 4 uur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding