hoe moet ik mijn bestanden vinden op de hardeschijf?

mijn oude desktop is kapot gegaan dus ik haalde hem uitelkaar om bij mijn hardeschijf te komen. de schijf heb ik in zo'n case gedaan zodat ik de schijf kan aansluiten op mijn laptop om al mijn foto's en word bestanden enzovoort over te zetten, maar hoe vind ik die? het was trouwens de enige harde schijf van mijn computer dus alle foto's stonden erop maar ook alle programma's en ik kan mijn foto's en word bestanden maar niet vinden.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik neem aan dat je via usb de schijf aan je laptop hangt. Geeft de laptop dan aan dat er een nieuwe drive (bv een drive e:, f:, g:, h: etc) is? Zo nee, moet de drive bay extern van spanning worden voorzien en staat hij aan?

Het beste antwoord

X:\Users\Jouwnaam\Documents
X:\Users\Jouwnaam\Pictures

En anders een algehele zoekfunctie doen op de schijf, met als opdracht *.jpg en *.doc of *.docx

Toegevoegd na 1 uur:
Dus als het de D-schijf wordt: D:\Users\Jesser\Documents
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op .jpg zoeken werkt niet want dan komen er ook allemaal foto's van programma's voor.

Andere antwoorden (3)

Je kan het makkelijkst zoeken met een XP computer, die zoekt alle bestanden ongeacht de extensie of het nu jpg bmp tiff doc docx avi mp4 mp3 of wat dan ook is.
Gewoon zoeken in de rubriek wat je wil en alles komt boven drijven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat een onzin. Met alle nieuwere versies kan je dit ook. Daarnaast is het gebruik van XP sowieso afgeraden. Niet alleen slecht advies dus, maar zelfs gevaarlijk advies.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik moest laatst voor mijn schoonvader van zijn oude harde schijf alle videofilmpjes opzoeken en overzetten op zijn nieuwe laptop met w7.
Ik kreeg het niet voor elkaar omdat ze veel verschillende extensies hadden.
Ik heb het over .avi .mpg .mjpeg .mp4 .mkv .flv .wmv en nog wat meer.
Hoe zoek je dat dan op een w7/w8 pc?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Windows 8 Klik op het zoekveld. Dan verschijnt "soort" dan kan je video kiezen. Windows 7
In het zoekveld intikken:
soort:=video
of
soort:=muziek (en dan vind je mp3+wav+ogg+aiff etc.) De methode voor 7 werkt ook bij 8, sterker nog bij 8 verschijnt de zoekterm ook gewoon zo als je op video klikt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je gewoon video intikt werkt het trouwens ook.
Hangt af van je besturingssysteem:

Windows xp:
C:\documents and settings\jouw naam

Windows vista of 7:

C:\users\jouw naam

linux:
/home/jouw naam

Toegevoegd na 39 seconden:
uiteraard is C: nu niet meer C: maar zal het een andere letter hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1 Start
2 Deze computer
3 Hier moet je op je schijf kunnen komen als het goed is!
Groet :
Jan