word2010 kun je ook afzonderlijke pagina's andere kleur geven?

ik wil soms documenten samenvoegen, maar wel zichtbaar houden dat het afzonderlijke documenten zijn. kun je ook binnen éen document verschillende paginakleuren maken?

Toegevoegd na 2 uur:
kleur achtergrond dus ,maar als het eenvoudig is de letters automatisch anders te kleuren is het ook prima.

Toegevoegd na 1 dag:
pagina indeling -> pagina kleur

Toegevoegd na 6 dagen:
als het mogelijk is, documenten (vaak maar een of twee pagina's lang) eenvoudig aan elkaar te plakken met verschillende kleuren is dat wat ik zoek. het verhaal van de secties is abacadabra voor mij. daar moet je me even over bijpraten nog

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kleur van de achtergrond? Kleur van de letters?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Eerst nog een vraagje. Op welke wijze maak je nu de paginakleur die zich doorzet in je hele document?

Antwoorden (1)

In een Word-document kan je meerdere secties aanmaken. Sommige instellingen kan je wijzigen per sectie, maar dit gaat helaas niet voor de achtergrondkleur van de pagina's en ook niet voor de kleur van de letters.

Ik begrijp dat je dit zou willen om een onderscheid te maken tussen de samengevoegde documenten. Denk dan eens aan een verschillend kader per sectie (zie afbeelding 1). Als je in een bepaalde sectie staat, ga je naar het tabblad 'Pagina-indeling' en dan naar 'Paginaranden' (zie dialoogvenster in afbeelding 2). Rechtsonder in het dialoogvenster kan je kiezen voor 'Deze sectie'.
Je kan o.a. de secties ook afwisselend een andere 'Afdrukstand' (staand of liggend) meegeven om een onderscheid te maken.

Je zou op elke pagina een 'gekleurde afbeelding' kunnen plakken en die achter de tekst zetten, maar dit betekent vrij veel werk. Ik zou dus voor een van de andere oplossingen kiezen.

Toegevoegd na 1 uur:
Om een nieuwe sectie toe te voegen aan je document, ga je naar Pagina-indeling > Eindemarkeringen > Sectie-einden > Volgende pagina.
Daar niet voor 'Doorlopend' kiezen, want dan kan je geen andere keuzes maken voor de verschillende secties.

Je kan zo'n sectie-onderbrekingen ook nog invoeren als je document klaar is, maar je kan het ook gaandeweg doen als je een nieuw onderdeel (of zullen we het sub-document noemen) toevoegt.

Ik wil best nog wat meer uitleg geven als je er zo niet uitkomt. Geef je dan wel aan waarmee je precies een probleem hebt?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
idee van waterinfo lijkt me aantrekkelijk, maar de info is wat te summier voor mij.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb het antwoord aangevuld met wat meer info over secties. Had je daarmee een probleem? Of met iets anders? Laat het maar weten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je hebt je vraag wat laat aangevuld. Ik ga nu niet meer de nodige tijd hebben om je te antwoorden voor de vraag wordt afgesloten. Heb je het gedeelte over de secties wat ik later aan mijn antwoord had toegevoegd al uitgeprobeerd? Daarmee zou het eigenlijk moeten lukken. Als er dan nog iets is wat niet gaat, stel je over dat specifieke ding best een nieuwe vraag.