Hoe kan ik een pdf of word document met hyperlinks versturen en de links laten werken?

Ik heb een document gemaakt waar hyperlinks in zitten.
Deze moet ik nu versturen naar een externe maatschappij. Ook al maak ik de documenten en de te linken documenten op een usb stick. De melding blijft dat de ontvanger de bestanden niet kan openen.
Hoe kan ik dit oplossen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.5K
SimonV
9 jaar geleden
Ik denk dat de virusscanner hiervoor verantwoordelijk is. De ontvanger zou moeten aangeven dat deze bestanden safe zijn (of de scanner tijdelijk even uitzetten).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik krijg de hyperlink niet werkend omdat het pad niet juist is. Binnen ons bedrijf werkt het sowieso omdat iedereen bij de bestanden kan, maar een extern bedrijf moet ook bij de links kunnen komen. wat doe ik fout?
Ritsuka
9 jaar geleden
kun je het niet beter op een server online zetten, dat de pdf daarnaar verwijst?
SimonV
9 jaar geleden
Kun je een voorbeeld van zo'n link geven?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik heb bij de vraag een afbeelding geplaatst. Kun je hier iets mee?
Er staat nu e: maar bij het mailen van het gehele bestand (en bijgevoegde mapjes) is de padnaam natuurlijk niet meer E:...
Online plaatsen mag niet.
SimonV
9 jaar geleden
De links verwijzen naar bestanden die voor de ontvanger onbereikbaar zijn. Zoals je zelf al zegt, het pad is niet juist.
Een weinige elegante oplossing zou kunnen zijn om de bestanden in dezelfde map als het document te plaatsen en de links te wijzigen. Daarna de inhoud van deze map opsturen, of voor de overzichtelijkheid het geheel inpakken met een gratis programma als 7Zip.

Antwoorden (1)

Het extern bedrijf zal geen toegang hebben tot de server binnen jouw bedrijf. Je kan hierover afspraken maken met de IT-ers. Waar ik werk hebben ze niet alleen een intranet (voor medewerkers), maar ook een (afgeschermd) extranet voor contacten die aan bepaalde documenten moeten kunnen. Deze contacten krijgen dan beperkte rechten.
Andere mogelijkheden zijn: de pdf meesturen met de mail of de pdf ergens online zetten (maar in je reactie stond al dat dit niet mag).