Wat is het beste laadprogramma voor je telefoon?

Moet je hem nou van 20% naar 100% of is dit nou juist niet goed?
Ik heb het over een iphone 4

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik geloof dat het het aller beste is om je telefoon (om de zoveel tijd) pas op te gaan laden wanneer hij helemaal leeg is, het schijnt dat de batterij anders 'lui' word. Hoe dit precies zit weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, dat mag je bij moderne accu's niet meer doen. Helemaal leeg laten gaan. De regel is, hoe leger en kouder de accu hoe beter voor de levensduur ervan. Pas wanneer je weet dat je echt een hele tijd moet kunnen overleven zonder oplader moet je een aantal keer de accu helemaal opladen vanaf bijna leeg. Ja bijna leeg. Volledig leeg mag echt niet! Moderne toestellen beschermen accu's door uit te vallen op een veilig accuniveau dus nog voor de accu leeg is. Dus als je toestel uitvalt probeer het dan NOOIT terug aan te zetten voor je de oplader hebt aangesloten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb het uit diverse computertijdschriften.

Het beste antwoord

Moderne accu's werken een beetje anders dan je gewent bent van oudere accu's.

De regel is: hoe leger en kouder, hoe langer de levensduur.

Helemaal leeg laten gaan mag nooit. Gelukkig beschermen ze zichzelf doordat het toestel zichzelf op voorhand afsluit. Als dit gebeurt na een melding van een bijna lege accu (en 0% kan hier in werkelijkheid nog 5% zijn) kan je dus beter eerst de oplader aansluiten alvorens weer te trachten het toestel op te starten.

Stel nu dat je de accu wilt sparen door deze niet altijd volledig op te laden is het een goed idee om de accu hieraan toch te laten wennen wanneer je de volledige accu dan toch eens nodig hebt. Dit door een aantal keren van tevoren de accu wel tot 100% op te laden en een tijdje aan de lader te laten zitten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het beste kun je de telefoon helemaal leeg laten lopen en dan in keer opladen tot 100%.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je je accu naar de kl*ten wilt helpen moet je dat inderdaad zo doen.