Voor mijn werk als vormgever heb ik een goede computer (desktop) nodig, kan iemand mij een bepaald merk of versie aanraden?

Ik werk voornamelijk met Adobe programma's (Photoshop, Illustrator en Indesign) en ik heb deze programma's vaak tegelijkertijd open staan. Ik werk nu op een HP Pavilion laptop en ik merk dat hij het niet helemaal trekt en steeds trager wordt. Ik wil dus overstappen op een desktop computer die snel is, deze programma's aan kan en een goede grafische kaart heeft. Ik heb er net te weinig verstand van om een goede keuze te maken.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bamibal
9 jaar geleden
Het schijnt dat de Mac nogal populair is in de grafische sector.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt, alleen is dat dan helaas weer ietsje boven m'n budget.. En bovendien heb ik altijd op Windows computers gewerkt, en dat vind ik toch net iets fijner.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het beste is gewoon iemand vragen om een PC voor je samen te stellen, dat is altijd goedkoper dan merk PC´s.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ga in ieder geval niet naar winkels als de Mediamarkt of Saturn, die vragen veel teveel voor de hardware die erin zit. Ik heb persoonlijk goede ervaringen bij Alternate. Die verkopen alle onderdelen los en willen je vast wel helpen met het samenstellen van een degelijke PC. Neem anders iemand mee die wel kennis heeft.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mogen we vragen wat je budget is?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor de tips! Mijn budget is rond de € 700,- incl. monitor. Ik ben nu heel erg aan het bedenken wat ik allemaal sowieso zou willen qua werkgeheugen, harde schijf en videokaart. Is 8GB werkgeheugen voldoende voor deze programma's? (Ilustrator, Photoshop etc).

Antwoorden (1)

Tja, dan kom je toch al snel bij een MacBook of iMac uit van Apple. Ik gebruik zelf de 13 inch maar vooral de MacBook Pro 15-inc met Retina scherm is geweldig voor grafische programma's. Snel en goed beeld. Maarja, het nadeel: het kost wel wat...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ivana
9 jaar geleden
Idem. Snelheid en gemak mag wat kosten. En de programma's zijn zo gebruiksvriendelijk, zeker voor professioneel gebruik.
Plus.