Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik een aangekochte, legale dvd omzetten naar een digitaal bestand zodat ik deze ook op mij tablet kan zien?

Ik ken niet veel van computers, tot op heden kon ik filmpjes van youtube via clipconverter omzetten om ze te kunnen opslaan op tablet, maar ik zou ook graag een aantal dvd's omzetten (maar krijg deze zelfs op mijn pc enkel afgespeeld en weet zelfs niet hoe deze op te slaan op mijn pc ...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Ik doe dat erg handig met Handbrake, een paar van mijn legaal aangekochte speelfilms kan ik op mijn tablet bekijken! Handbrake is beschikbaar voor Windows & Mac en zet films (met name DVD's, 30 minuten) snel over naar mp4 formaat op uw computer!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor het snelle antwoord! Dat gaan we eens proberen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Werkt het ook bij een kopie beveiliging op de dvd?
Kan je tablets mkv's afspelen?

Dan kan je blurays en dvd's heel eenvoudig rippen met makemkv. Met behoud van ondertiteling als je dat wenst.

Bijkomend voordeel van makemkv: het is zowel voor windows als linux beschikbaar.

Na 60 dagen verloopt de software. Maar zolang deze zich in het gratis beta-stadium bevindt mag je deze zonder problemen resetten door opnieuw te installeren (en wees gerust, dat is al jaren zo, dus verandering zal daar niet snel inzitten). Mogelijk moet je om de software te resetten ook de beta-key ingeven. Die vind je telkens hier: http://www.makemkv.com/forum2/viewtopic.php?f=5&t=1053&sid=1e5070b034e680023f33c4df4a47ded9
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga ik eens uitzoeken of die mkv'skan afspelen ... Ik zal dat hopelijk wel ergens vinden bij de specificaties (het is een Galaxy 3G)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aha! Hij zou dat ondersteunen (Samsung SM-T211 galaxy 3 3G) Bedankt voor de hulp! Met deze 2 oplossingen gaat het me hopelijk lukken!
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing