Kan ik twee pc's met mijn UPC modem/Router verbinden?

Ik heb in de huiskamer het Modem/Router van UPC voor Internet,nu heb ik twee pc's op de hobbykamer boven.Ik heb 1 pc al aangesloten voor het internet,maar ik wil ook de 2e pc op het internet hebben,het is nu mijn bedoeling om een nieuwe utp kabel naar boven te leggen,en aansluiten op de 2e pc,kan ik nu dan op deze pc internetten,of moet ik eerst nog iets anders doen,installeren of zoiets?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb op pc 1 windows 8,op pc 2 windows 7,misschien niet onbelangrijk?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je poorten te kort komt moet je een netwerkswitch gaan gebruiken. Die verdeeld het signaal over de diverse kabels/pcs. Het kan dus met de juiste hardware.