Macbook systeem gebruikt veel CPU en blaast daardoor. Wat kan ik hieraan doen?

Ik heb een 13 inch macbook Air die bijna constant blaast. Als ik een film kijk of een spelletje speel blaast hij zelfs zo hard dat ik de gesprekken niet meer kan verstaan. Als ik naar het CPU gebruik kijk in de activiteitenweergave staat er dat ik als gebruiker wanneer ik gewoon op internet zit slechts 4% gebruik, maar dat het systeem 26% gebruikt. Dit is waarschijnlijk de oorzaak van het blazen. Is dat normaal voor macbooks? Als dat niet zo is, wat kan ik eraan doen? Moet ik ermee terug naar de winkel?

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

Daar kun je helemaal niets aan doen.
Voor het kijken naar filmpjes moet de processor verschrikkelijk hard werken. Daat krijgt hij het heel heet van. En die warmte moet worden afgevoerd door blazen. Het is niet anders.
Elk programma laat het meeste werk door het systeem doen.
Het enige dat je kunt doen is de computer (met name de gigantische koelvinnen van je processor) schoonmaken.
Dat kun je het beste in de winkel laten doen.
Maar als je handig bent, en weet wat je aan het doen bent, kun je het ook wel zelf.
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik weet niet hoe oud je MacBook is. Maar het processorgebruik is niet extreem veel voor bij het spelen van een spelletje of het kijken van een film.
Het kan zijn dat er veel stof in de ventilator zit, waardoor hij niet goed kan koelen en dus harder moet blazen.
Je kunt ook proberen om de SMC van je MacBook te resetten. Op de website van Apple staat hoe.