Is eigenlijk ECHT alles op te zoeken op internet?

ik ben er zelf niet zo goed in maar om je heen hoor je vaak......"ja, ik heb dat van internet"

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.4K

Antwoorden (30)

Veel wel, maar niet alles. Men zal er via internet bijvoorbeeld nooit achter komen wat voor kleur onderbroek ik vandaag aan heb.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja toch wel! Over bijna alles is wel wat te vinden op het internet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Je kunt er vanuit gaan dat bijna alles is te vinden. Het meeste zelfs vrij makkelijk. Maar als je kennis iets verder gaat als alleen maar Google, gaat er nog een hele andere wereld voor je open.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kinderachtig die minnetjes. Alle antwoorden zijn vrijwel goed en dan bij iedereen een minnetje zetten. Zielig hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad erg flauw!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand met het verkeerde been uit bed gestapt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Plus.
Een of ander zielig figuur zit te minnen.
Eigenlijk alles is wel te vinden op het internet......zoek maar uit.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je moet er alleen wel een beetje handig in zijn maar als je dat weet dan is het vrij makkelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Het probleem met het internet, is dat je niet weet hoe betrouwbaar je informatie is. Je kan het internet zien als één groot wikipedia, je kan er info over vanalles vinden, maar iedereen kan er informatie opzetten. Ik zou kunnen beweren een vogelexpert te zijn, en een artikel kunnen schrijven over het feit dat de uil een afstammeling is van de triceratops.

Ook willen mensen die onderzoek doen voor hun werk, ook graag betaald krijgen voor hun informatie. Daarom staat er heel weinig nieuwe wetenschappelijke informatie op het internet, of staat het op een site waar je voor moet betalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik weet uit ervaring dat internet niet altijd de waarheid zegt bv google je kan wat in type maar soms kan je niet eens vinden wat jij bedoeld dat is mijn ervaring dus ik zeg dat op internet niet alles te vinden is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar als jij alle mogelijkheden van bv. Google weet te gebruiken, dan vind je wel wat je zoekt. Daarnaast bestaat er niet alleen Google. Er zijn vele andere zoekmotoren, registers, databanken, etc....
Hoe meer kennis je hebt van alle mogelijkheden, hoe meer je vind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet google (of andere zoekmachines) ook de juiste steekwoorden geven om gericht te kunnen zoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het in Googel niet kan vinden, bestaat het vermoedelijk niet. Jekunt wel wat andere zoekmachines proberen natuurlijk, of viaviavia ergens proberen te komen, maar uiteindelijk vind je altijd in elk geval een déél van wat je zoekt. Alleen vind je niet altijd wat je wilt vinden.
Nee, mijn pincode bijvoorbeeld niet. Ook is er zoiets als copyright, waarmee ik in dit geval op boeken doel. De meeste boeken staan niet integraal op internet en als iemand je dus vraagt naar een citaat van een willekeurige pagina (die dan net buiten de voorbeeldweergave van GoogleBooks valt), zul je dat niet vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zoek een site waar je gratis films kunt kijken. Volgens mij bestaat dat nog niet dus mijn antwoord is: Nee. :(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er was eens een vraag over wat je nog mist op internet. Daar heb ik ook dit antwoord gegeven. Vervolgens is de vraag verwijderd volgens mij dus misschien moet ik maar eens de vraag stellen waar je GRATIS films kunt kijken op internet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Films kijken/laten streamen is er denk ik nog niet, maar je kunt ze wel gratis downloaden, al is dat niet legaal, maar het kan wel...
Alle algemene informatie die openbaar vrijgegeven mag worden is na te lezen op internet. Denk hierbij aan informatie over alle mogelijke algemene onderwerpen en bijvoorbeeld nieuwsberichten.

Persoonlijke informatie van bijvoorbeeld mensen of bedrijven is soms te vinden- dit ligt eraan of de eigenaars van deze informatie ervoor hebben gekozen om het vrij te geven of niet.
Om hierachter te komen kunnen deze personen en bedrijven nagezocht worden op bijvoorbeeld Hyves of www.wieowie.nl.

Dus het antwoord is nee; niet alles is te vinden op internet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja alles als je de rechten tot die stukken en informatie hebt wel...

Als je zo redeneert zoals je nu doet, en je denkt dat God alles weet, kun je bijna stellen dat God internet is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet alles is te vinden op het internet, wel heel erg veel. Het grootste probleem is dat mensen vaak niet weten hoe en/of waar ze moeten zoeken.

Vragen over ervaringen zijn moeilijk te vinden op het internet (of ze moeten op GV zijn gesteld).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of je vrouw van je houd is niet te vinden op internet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, geen naaktfotos van mij voor zover ik weet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee zeker niet alles. Je staat soms verbaasd dat de redelijk simpele dingen soms niet te vinden zijn.

Laatst zocht ik naar het gewicht van een boom. Was nog een hele klus om daar achter te komen. Nergens een site waarin het duidelijk stond vermeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel heel veel staat op iternet,maar niet echt alles.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Behalve dat de hele wereld direct met elkaar verbonden is, heeft internet nog een ander groot voordeel: je kunt er werkelijk alles vinden! Die miljarden webpagina's bieden een schat aan informatie. Scholieren hoeven niet meer naar de bibliotheek voor een spreekbeurt, maar kunnen alles vinden op internet. Het enige wat je nodig hebt is een goede zoekmachine. En dat is Google. Zoeken op internet met Google doet iedereen tegenwoordig. Maar Google doet meer dan het doorzoeken van webpagina's. En verder zijn er nieuwsarchieven, hele boeken, filmpjes, tv- en radiozenders, satellietbeelden, foto's, woordenboeken, encyclopedieën en live concerten gratis te vinden op internet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neen en zal het ook nooit zijn. Het is en blijft een megagigantische databank, opgesteld door mensen en dus voor verbetering vatbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, anders bestond deze site niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou zeggen; zoek het op internet!

http://lmgtfy.com/?q=alles+op+internet+te+zoeken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat zou wel erg veel zijn.
Ook weer een beetje wel, want als je hier iets vraagt, krijg je meestal ook antwoord, dit is ook internet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoi,

je kunt er wel veel vinden, maar vaak kan het wel moeilijk zijn. ik weet niet of je echt alles kunt vinden.

tja, ik denk dat je het hier wel mee kunt doen:P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja... zélfs het antwoord op deze vraag. Als je de weg weet kun je dus eigenlijk alles wel vinden (voor de volledigheid: ik heb blauwe sokken aan) waar je info over nodig hebt (oh mijn sokken zijn toch niet zo belangrijk).

Maar ik hou wel altijd in het achterhoofd dat - net als bij kranten en boeken trouwens - de info samengesteld is door mensen. En mensen hebben meningen, verschillende meningen, verschillende invalshoeken, etcetera. Die klinken er altijd wel in door.

Daarnaast kunnen info-leveranciers ook verschillende bedoelingen hebben: als je zoekt naar een remedie tegen een bepaalde kwaal dan krijg je andere info van een pillenfabrikant die stiekem de ogenschijnlijk objectieve website runt, dan van *you name it*

"De" waarheid is altijd maar net hoe je er tegenaan kijkt nietwaar? En van bijvoorbeeld de wetenschap kan je ook al niet altijd uitgaan - vroeger was de aarde plat, nu is ie rond of zelfs ellipsvormig. Kennis verandert met nieuwe inzichten..

Kort: ja ik denk het wel, maar ga er bewust mee om!

(of een heel letterlijk antwoord: ja duh is alles te zoeken, misschien niet per sé te vinden)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, de geboorteplaats van Joost Schouten, opperkoopman bij de VOC in Japan en Thailand en in 1644 in Batavia geexecuteerd wegens homoseksuele handelingen, die is niet op Internet te vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is wel veel te vinden, maar of ALLES nou te vinden is....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoeken wel, of je ook werkelijk alles op internet kunt vinden denk ik niet. Je zou eens een steekproef kunnen doen met het zoeken naar ongebruikelijke onderwerpen. Kijken of dat je iets oplevert. Dat geeft al iets aan over wat je allemaal kunt Vinden.
Het klinkt misschien een beetje flauw maar voor mij zijn zoeken en vinden twee verschillende dingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik zoek al maanden naar een antwoord op de vraag hoe savanne heet Azië, Noord- en Zuid-Amerika. En dat wil maar niet lukken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tik in:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Savanne_(landschap)
Kijk naar de tabel linksonder onder 'in andere talen'.
Suc8!
Als we ons even beperken tot geschreven artikelen:
Absoluut niet. Er zijn miljoenen boeken/tijdschriften die niet op internet staan. Ook gaat er regelmatig weer informatie verloren, bij brand/aardbevingen/tsunami's/overstromingen/komeetinslagen/diefstal/terorrisme/vandalisme, etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle algemene informatie is te vinden op internet, of het waar is of niet waar is doet niet ter zake.
Persoonlijke informatie is alleen te vinden als dit ooit op internet is gezet door iemand zelf of iemand die toegang had tot die informatie (vereniging, school, partner, vriend).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, mijn leven kun je niet lezen op internet.
dat zo gauw ik popster oid. ben.