hoeveel kan je opnemen met een jongeren wereldpas van ABN AMRO?

Hallo allemaal,
Ik vroeg me af wat het maximale pinbedrag is met de jongeren wereldpas van ABN amro.

PS; ik heb het "voledige beheer" van mijn bankrekening, maar weet niet of dat iets verandert.

Bij voorbaat dank,
Jeroen.

Toegevoegd na 52 seconden:
**Maar weet niet of dat uitmaakt**

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat zal ongetwijfeld op de website van de ABN te vinden zijn:
https://www.abnamro.nl/nl/prive/betalen/index.html

Het beste antwoord

Wat je per dag kunt opnemen is helemaal afhankelijk van de overeenkomst die je met ABN-AMRO hebt afgesloten.
Normaliter is er een maximum wat je met een bankpas per dag kunt opnemen. Bijvoorbeeld 300 euro.
Dit is een ingebouwde veiligheidsmarge om te voorkomen dat de rekening in een opname leeggehaald kan worden. Betalingen per pinpas kan gewoonlijk tot een maximum van 2.500 euro per dag.

Een en ander is ook afhankelijk van je saldo en maandelijkse inkomen.
De bank zal 'rood staan' bij een jongeren rekening niet toestaan, dus ook de maximale bedragen voor betalen en opnemen per dag inperken, bijv. maximaal tot 1000 euro aan pinbetalingen per dag en maximaal 150 euro opneembaar (indien het saldo dat toelaat natuurlijk).

Maar zoals ik al zei: een en ander staat in de overeenkomst met je bank en ben je vrij om deze naar je behoefte aan te passen, zolang je maar binnen de bandbreedte van je saldobereik blijft.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt.
MVG,
Jeroen