Hoe bewerk je YouTube filmpjes in een programma?

Dus stukjes uit verschillende filmpjes halen en deze achter elkaar monteren. Deze later ook nog in een PowerPoint zetten en off-line afspelen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Met YouTube downloader 2.1.7 kun je filmpjes van YouTube downloaden. Simpel door het webadres van het filmpje te kopiëren naar het adresveld in de Downloader en de film wordt opgeslagen op je harde schijf. Daarna kun je via hetzelfde programma de opgeslagen film, wanneer nodig, converteren naar formaten zoals mov, wmv, avi, psp video, of gsm-fotmaat.
Een ander goede Downloader is VideodownloadX, wat je in bijgaand artikel kunt vinden.

Daarna dien je de wel of niet geconverteerde filmpjes te bewerken (editing) in een videobewerkingsprogramma. Zelf gebruik ik daarvoor Nero Vision dat onderdeel is van Nero 8. Ook vind je in Nero 8 een recode programma Nero Recode. Een ander goed programma is Magix Video de Luxe. En tenslotte heb je standaard onder Windows het programma Windows Movie Maker. Mogelijkheden genoeg dus.

In de bijgevoegd twee artikel kun je lezen hoe je de bewerkte filmpjes in PowerPoint zet. Het derde artikel vind je hieronder.

Afspelen 03
Sluit nu het venster Eigenschappen. Het is belangrijk dat u dit PowerPoint-document eveneens in dezelfde map bewaart als waar de speler en het filmpje al staan. Als dat is gebeurd drukt u op F5 of gebruikt u het menu Diavoorstelling/ Voorstelling weergeven om het filmpje in de PowerPoint-presentatie op te starten.
Beschikt u op het moment van de presentatie over een goede online verbinding, dan kunt u in Power Point ook rechtstreeks online YouTube-filmpjes aanspreken. Daarbij hoeft u niets te downloaden. In dat geval sleept u op de dia een vak voor een Shockwave Flash Objecten bij de eigenschappen in het veld naast Movie geeft u het internetadres in van het filmpje. U moet dan wel iets wijzigen aan dit adres. Bij bijvoorbeeld http://www.youtube.com/watch?v=9qArqQYZICI, moet u watch? weglaten en het 'isgelijkteken' vervangen door een slash, op deze manier: http://www.youtube. com/v/9qArqQYZIGI

Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

- filmpjes downloaden.
- filmpjes toevoegen aan powerpoint.
- zet je scherm uit wat je niet wilt zien.
- zet je scherm aan wat je wel wilt zien.

Zoek eens op google naar "edit video"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
MovieMaker in Windows... Wordt standaard geleverd...

je kunt converteren, knippen plakken en andere muziek of commentaar er onder zetten, alles kun je in feite doen...
en dan terugzetten in Powerpoint...