wat moet je doen om je als je computer traag is? hoe krijg je je computer heel snel zo snel zelfs dat de computer in een halve min. is opgestart?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Behalve de gegeven oplossingen kan je het ram geheugen ook uitbreiden Voor 32 bits computers is de max ca 3gb en voor 64 bits systemen bijna zonder limiet. Dit is een zeer goede oplossing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Zo min mogelijk op je pc zetten
zorgen dat er niks opstart tegelijk met Windows.
installeer Linux.

Toegevoegd na 44 seconden:
Mijn broer doet elke paar maanden een complete herinstallatie van Windows, zijn pc is binnen 40 seconden opgestart.
Hoe langer je op een pc bezig bent, hoe trager hij uiteindelijk word.

Toegevoegd na 1 minuut:
Met langer bedoel ik dus dat je je pc al een paar maanden in gebruik hebt. Je installeer in de loop der maanden steeds meer programma's en de harde schijf word steeds voller.
13 jaar geleden
Ik zou eerst alle onnodige dingen verwijderen. Spelletjes die je hebt gedownload bv. die willen nog wel eens vertraging opleveren. Hoe schoner je pc hoe sneller die werkt.. Vandaar dat nieuwe pc's ook altijd super snel zijn... hij is dan leeg :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg dat er geen overbodige dingen opstaan. Je kunt zelfs wat nieuwe dingen bestellen zoals nieuwe processor, ram, en die erin zetten. Maar als je dat niet lukt of als je een laptop hebt zou ik het niet proberen (laptops zijn sowieso relatief sloom). Verder is het heel belangrijk dat je zorgt dat je maar 1 antivirus programma geinstalleerd hebt. Twee antivirus programmas kan voor een hoop problemen zorgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen nieuwe computers waar nog niks op staat start in een halve minuut op.
Zorg dat er zo weinig mogelijk programma's opstarten als Windows start.
Schoon je PC regelmatig op met CCleaner;
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Start> (in zoekvenster)msconfig>opstarten>(vink programmas aan die niet mee hoeven op te starten>
bevestigen en computer opnieuw opstarten.

Start>bureauaccessoires>systeemwerkset>schijfopruiming
(ook herstelpunten muv de laatste)

Start>bureauaccessoires>systeemwerkset>schijf-
defragmentatie (evt meerdere partities)

Met betrekking tot zoekmachines kunt u de browsegeschiedenis laten wissen na gebruik.

U kunt het werkgeheugen vergroten door een groter
geheugen te kopen of door een daarvoor geschikte usb-
stick te kopen. (versneller)

Met msconfig kunt u ook instellingen veranderen hoe
u de computer op laat starten, de hele kerstboom of
enkel de benodigde onderdelen.

Noteer vooraf de instellingen zoals u die aantrof.
Ging er iets mis, dan kunt u systeemherstel gebruiken.
Start>bureauaccessoires>systeemwerkset>
systeemherstel.

Nb: Overbeveiliging dmv antispyware, virusscanners,
verouderde drivers, registerfouten maken de
computer ook trager.

Het is ook aan te bevelen om geen ,,buttons,, in de werkbalk te hebben die een stuk of 6 site,s opstarten.
(is wel gemakkelijk ipv telkens invoeren)

Met deze gegevens uit de losse pols komt u al een heel eind.

Antwoord van 1 maand geleden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
behalve bovenstaande antwoorden,
help een SDD een heleboel.

Toegevoegd na 59 seconden:
help = helpt

Toegevoegd na 3 uur:
SDD = SSD
Solid State Drive
(gaat lekker zo :-P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zorg ervoor dat je ook de originele windows hebt, de nepper haalt geen updates op en daardoor komt er allemaal ongewenste troep op je pc waardoor hij ook langzamer van wordt.
Misschien is het ook verstandig om eens in de maand te defragmenteren alvorens schijfopruiming te hebben uitgevoerd. Regelmatig de cookies verwijderen en ook regelmatig de Ccleaner gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals al in het eerst antwoord wordt genoemd, installeer een Linux variant.
Wat je ook doet in de loop der tijd, de snelheid blijft gelijk.

Tegenwoordig kan Linux praktisch evenveel als Windows.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En met windows 7 kan je sluimerstand (hibernation) gebruiken. windows xp schijnt daar helaas problemen mee te hebben, zelf nooit geprobeerd.
Hierdoor gaat je pc niet echt uit maar slaat ie alles tijdelijk op op harde schijf en start sneller op.
Wel zo nu en dan echt uitzetten (om de 5x slaapstand ofzo) zodat alle programma's die tijdens het werken geladen worden ook echt helemaal afgesloten worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
idd zoals sxiopo hierbover al heeft gezegd, msconfig bij uitvoeren , en dat proberen hoe snel opstarten gaat als je alles bij tabblad opstarten uitvinkt, later kan je dan de dingen die echt nodig zijn weer aanvinken ( als je virusscanner ed. ) , omdat je het had over snel opstarten zal dit goed werken
ook kan je in de bios een instelling veranderen mbt scannen van je geheugen dacht ik , dit alleen als je na het opstarten in het zwarte scherm ziet dat ie je ram geheugen lang aan het controleren is

gr mart
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De opstart snelheid ligt vooral aan de snelheid van je harde schijf, als die vol is start hij ook minder snel op. Ik raad je ook nog een SSD schijf aan, deze hebben zeg maar geen fysieke koeling nodig!

Het opstarten van een pc is eigenlijk meestal niet het grootste probleem, maar zorg altijd dat je op z'n minst 10% van je harde schijf vrij hebt.

Daarnaast zou je het programma CleanUp kunnen gebruiken, dit programma haalt onnodige spullen van jouw pc af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien staat er een virus op je pc :o
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
opnieuw instaleren