Wanneer stopt spam?

Denk je dat er een dag komt dat we opeens geen spam meer zullen krijgen of verstuurd zal/kan worden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Email afschaffen.

Waarschijnlijk nooit er is te veel geld mee gemoeid. Misschien als de straffen zwaarder worden en dan bedoel ik de geldstraffen dus torenhoge boetes dan misschien wel

Zolang er reclame blijft bestaan, blijft spam ook bestaan.

Zolang er genoeg mensen zijn die lukraak overal op klikken zal spam lucratief blijven. Het kost heel weinig om spam te versturen en er hoeft maar een heel klein percentage "in te tuinen" om winst te maken.

4 oplossingen: - De spammers houden uit zichzelf op. Droom zacht, teveel potentiele winst, 100 euro voor een techneut in de 3e wereld is namelijk al veel geld... - De spammers worden overladen met boze briefjes, torenhoge boetes en gevangenisstraffen. Droom zacht door, werkt ook niet: er staan genoeg opvolgers te wachten die denken slimmer te zijn. Fietsendiefstal roei je ook niet uit met boetes... - Er komt wereldwijd consensus over 1 slimme anti-spam oplossing. Die zijn er in enige mate best, maar wereldwijde acceptatie zal nooit komen. - Er komt een geniale vervanger e-mail waarbij spam niet meer mogelijk is (investeerders mogen me even bellen:-) maar tegelijkertijd iets dat gebruik zodanig stimuleert dat e-mail wordt afgeschaft: hier klingelt de wekker! Het rare is: spam kost iedere provider giga hoofdbrekens, zeker nu de bewaartermijn europees ingevoerd wordt. Het ontvangen van spam moet namelijk ook gewoon worden geregistreerd, en dat vervuilt de resulterende database met ruim 80%. De kosten lopen op tot 4 FTE, ruim 2 ton per jaar aan personeelslasten, nog afgezien van netwerk- en harddiskproblematiek. En desondanks is er geen investeerder te vinden die het aandurft om het risico voor de opvolger te nemen... Dus: als de opvolger van e-mail komt, of anders niet.

2012.

Als providers gaan begrijpen dat in de huidige fase van internet men gewoon dienstverlener is. En dat de dienstverlening het onderscheidend vermogen is en niet de snelheid of het aantal gieg. Ik wil best eur 10,- per maand betalen voor spam vrije e-mail. Voor een provider is het ultra simpel om spam te filteren. Mensen die bij een provider werken weten dat, die weten ook dat het een kwestie is van kosten, baten, gemakzucht en interne gerichtheid.

Spam zal voorlopig niet ophouden, tot we fundamenteel aan email dingen gaan veranderen. Dat zie ik niet snel gebeuren, dus zal spam ook niet snel weggaan. Het probleem met spam is dat email een open systeem is en het bijna niets kost om te versturen. En als er maar een op de 10.000 klikt op een linkje of iets koopt dan heb je al winst. Een van de manieren om hier iets aan te doen is om verstuurders te laten betalen. Maar dat zou ook betekenen dat jij moet betalen om mail te versturen, en dat is ook niet wat je wilt.

Je kunt het niet helemaal voorkomen. Maar door je e-mail niet online te publiceren kom je al een heel eind. Ik krijg vrijwel geen spam binnen, en als het al binnenkomt, dan zit het bij de junkmail. Dat komt overigens ook door de spamfilter van mijn e-mailprovider. Tip! Vaak als ze vragen om je e-mailadres omdat je een bestand wil downloaden: Voer dan gewoon asd@asd.org in oid. Dat voorkomt een hoop spam!

Ik denk dat de opvolger van internet dit probleem voor een groot deel zal oplossen. Het www is ontstaan uit netwerken met een veel nobeler en kleinschaliger doel, niet als globaal communicatienetwerk. Daarom worden er ook protocollen gebruikt die heel makkelijk te misbruiken zijn. Met voortschrijdend inzicht dat netwerk architecten hebben verkregen in de afgelopen 25 jaar kunnen ze makkelijk een systeem ontwerpen wat veel veiliger, schoner, en efficienter werkt dan wat we nu gebruiken.

Ik weet dat Microsoft er mee bezig is. Het was een tijd geleden in het nieuws. Maar of die oplossing wereldwijd wordt geaccepteerd?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100