waarom blijft het scherm van de laptop zwart nadat ik hem weer op wil starten na de slaapstand of sluimerstand?

De laatste tijd blijft het scherm van mijn laptop op zwart staan nadat ik hem vanuit de slaapstand of sluimerstand weer op wil starten. Dan moet ik de startknop enkele seconden ingedrukt houden om hem af te sluiten om de laptop vervolgens weer opnieuw op te starten, anders krijg ik hem niet meer aan de praat. Ik heb een acer laptop en gebruik windows vista.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het ontwaken uit de stand-by of hibernatetoestanden hebben hardwarematig nogal wat voeten in de aarde en gaat daarom niet altijd vanzelf bij elke pc (hardwarecombinatie).

Daarom kan je bij elke pc in het begin best eerst de stand-by en hibernatetoestanden uitproberen om te zien of deze wel werken. Zoniet schakel je deze beter uit.

Werkte het vroeger wel dan zal je moeten uitzoeken wat er veranderd is. Ofwel iets softwarematig met de stand-by of hibernate-instellingen ofwel iets hardwarematig (een vergeten usb-stickje kan bijvoorbeeld al problemen veroorzaken).

Mogelijk zijn ook de bios-instellingen veranderd (als je dat niet zelf gedaan hebt kan dit door bepaalde software gebeurd zijn of is het cmos batterijtje misschien plat).