Mijn toetsenbord gaat automatisch naar nederlands ook als ik de optie 'Nederlands' verwijder, hoe los ik dit op?

Ik moet inmiddels per uur 8x de de instellingen van mijn toetsenbord veranderen. Ook heb ik al vaak genoeg op 'standaard instellingen herstellen' geklikt, dat helpt ook niet.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het eerste waar je aan moet denken bij dit soort problemen is dat je te maken hebt met twee instellingen: De invoertaal en de toetsenbordindeling. Deze combinatie vind je terug in het Configuratiescherm. Vervolgens moet je je afvragen waarom de instelling elke keer verspringt. Dat kan alleen wanneer er meerdere mogelijkheden beschikbaar zijn. Op dat moment zorgt het (per ongeluk) indrukken van de toetsencombinatie voor het wisselen naar de volgende taal/toetsenbord-combinatie. Om dit op te lossen zul je alle extra talen en toetsenborden moeten verwijderen. Ga naar 'Land- en taalinstellingen' en klik op het tabblad 'Taal en toetsenbord'. Klik op de knop 'Toetsenbord wijzigen'. In het bovenste pulldown-menu zie je de standaardinstelling staan. Deze zou op 'Nederlands - Verenigde Staten-Internationaal' moeten staan. Wanneer dit niet zo is, moet je deze selecteren en op 'Toepassen' klikken. Wanneer deze combinatie niet beschikbaar is, moet je deze toevoegen. Klik op de knop 'Toevoegen' en blader naar 'Nederlands', klap deze uit en zet een vinkje bij het 'verenigde Staten-Internationaal' toetsenbord. Klik op 'Ok'. Stel deze combinatie nu in als standaard zoals hierboven beschreven. Ga nu 1-voor-1 op alle andere talen staan en klik op 'Verwijderen'. Wanneer er onder 'Nederlands' meer toetsenbordindelingen staan (de NL-indeling wordt automatisch met Windows mee geïnstalleerd), moet je deze ook aanklikken en verwijderen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100